marți, 27 martie 2012

Trufe in lingurite

Cu aceaste trufe azi puteti sa oferiti dragostea dulce la ...lingurita.Eu am dat celor dragi cate o lingurita din asta, cu iubire.Va spun(metaforic vorbind),eu ma hranesc cu reactia oamenilor si azi, pana acum ...sunt full!!!Au fost atat de impresionati ...reactiile au fost care mai de care mai diferite, dar nici una negativa.Ce frumos a fost sa vad zambete largi pe fetele lor.
Mi-a ramas intiparita reteta asta cand am vazut-o prima data.Prezentarea geniala mi-a placut mult,am citit ingredientele...si am costatat, cu parere de rau ca imi lipseste apa de trandafiri.Eram sigura ca este ingredientul secret si de baza al acestei retete,si in final,nu m-am inselat.
Pentru ca, din pura intamplare cineva tinea in camara o sticluta cu apa de trandafiri si nu stia la ce sa o foloseasca,eu i-am gasit repede o intrebuintare,la trufele in lingurita.Yupiii  ,in sfarsit urma sa le pregatesc  .
Aroma parfumata de trandafir,o crema ganache fina,rozalie si nu in ultimul rand un strat generos de ciocolata  .....cam asta ar fi pe scurt descrierea retetei ,care, sincer cred ca este unica aroma care se apropie cel mai bine de Valentine's Day,in plus este si o prezentare de efect  .
Sper sa va placa !
Din ingredientele date mi-au iesit 40 de lingurite.
Ingrediente:
Crema ganache:
-220 gr. frisca
-250 gr. ciocolata alba
-un varf de scobitoare colorant rosu
-2 linguri apa de trandafir
-putina sare
Topping-ul:
-350 gr.ciocolata alba sau neagra(depinde cum vreti sa arate albe sau negre)
-1/2 lingurita de unt
-40 de lingurite de plastic
Decor:
-petale de trandafir(optional)
Eu am vrut sa fac petalele zaharisite,dar nu am mai avut timp de ele  ,au aratat foarte bine si asa simple  .

Mod de preparare:
Crema ganache:
1.Punem intr-o cratita ciocolata si frisca si lasam la foc mic pana se topeste totul si devine omogen si fluid.Avem grija insa sa nu dea in fiert.
2.Adaugam colorantul ,apa de trandafiri, sarea si omogenizam bine, dupa care punem amestecul la rece pt.cel putin 12 ore.
3.Dupa acest timp batem amestecul bine cu mixerul pana ne rezulta o crema spumoasa, fina si rozalie.

4.Punem crema intr-un pos si sprituim in fiecare lingurita.Punem apoi linguritele umplute cu crema la congelator.

5.Dupa ce linguritele sunt inghetate bine,cu vreo 5-10 minute inainte de a le finisa, pregatim topping-ul asa:
Intr-un vas dublu punem la topit pe baie de abur ciocolata si untul.Cand spun vas dublu ma refer sa punem ciocolata in doua vase unul peste altul.Avem nevoie doar sa topim ciocolata ,nicidecum sa o infierbantam sau sa o prea incalzim,ne-ar afecta crema si o temperatura mare ar topi-o.

6.Scufundam in ciocolata topita fiecare lingurita.

7.Le punem apoi la uscat pe o hartie cerata,incercand sa nu le atingem cu degetele sa ramana urme.Cat este inca moale ciocolata, punem deasupra fiecareia cate o petala de trandafir; incercam sa nu apasam deloc sa stricam aspectul.Daca doriti puteti sa puneti deasupra filigram cu ciocolata de o culoare mai puternica...eu am vrut si au aratat bine  .

8.Asta e...trufele in lingurite sunt gata de servit.
      Pofta dulce tuturor!!!

Cine doreste(eu am dorit),le poate impacheta in cate o folie si lega frumos.Arata asa de bine!!!
                                                   

5 comentarii:

  1. Super ideea ta! Ce trandafiri ai folosit?
    Am si eu un gand cu...trandafiri, dar ai mei sunt uscati (din cei pt. dulceata)

    RăspundețiȘtergere
  2. Senzationale..Din mainile tale ies minunatii.Te felicit!

    RăspundețiȘtergere
  3. Arata minunat iar efectul este garantat. Felicitarile mele.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...