joi, 29 martie 2012

Red Velvet Cake-''Buchet de trandafiri''

Cum spuneam, am lasat la sfarsit la'' piece de resistance ''si anume ...TORTUL.
Nu concept o masa festiva fara un tort, care,intr-un fel sau altul este vedeta ce ne’’descrie’’evenimentul celebrat, in acest caz Ziua Femeii, manifestare pe care eu mereu o asociez cu venirea primaverii si cu Martisorul.
Exteriorul tortului are un aspect primavaratec, colorat, plin de viata si la figurat vorbind reprezinta un gest nobil...un buchet de trandafiri pe care orice doamna, sau domnisoara cu siguranta il primeste in aceasta luna magica.
Dupa ce am vizualizat aspectul fermecator al exteriorului,trecem la sectiune unde ne asteapta o alta surpriza:un tort in culorile martisorului alb si rosu.N-as fi ales altceva pt.aceasta sarbatoare decat renumitul ''red velvet cake'' cu textura lui pufoasa si cremoasa prezentat in varianta martisor(editie limitata:))).
Este combinatia si aparitia cea mai fina si mai eleganta din cate cunosc.
Enjoy!
Ingrediente:
Blat:
-270 gr. faina
-1/2 lingurita de sare
-550 gr. zahar
-225 gr. unt
-2 oua
-1 lingura de cacao
-1 1/2 linguri de colorant rosu lichid
-240 gr.lapte batut sau iaurt(eu am folosit Danone Cremosso,e foarte bun si cremos)
-1 lingurita esenta de vanilie
-1/2 lingura bicarbonat
-1 lingura otet
Crema:
-450 gr. branza fina
-450 gr. unt
-200 gr. zahar
-2 lingurite esenta de vanilie
Decor:
-pasta de zahar verde deschis
-pasta de zahar verde inchis
-trandafiri din pasta de zahar alba si roz cam 30 de bucati

Mod de preparare:
*Blat:
1.Amestecam faina cu sarea si apoi punem vasul deoparte.
2.Intr-un bol amestecam pana devin spuma untul si zaharul .
3.Adaugam la unt ouale, cate unul pe rand, mixand bine dupa fiecare.
4.Adaugam si faina alternativ cu iaurtul, incepem si terminam cu faina.

5.Adaugam si esenta de vanilie.Intr-un castronel punem colorantul lichid si cacaua si amestecam cu o furculita pana devine ca si o pasta.O adaugam in compozitie.Mixam bine.
6.In alt castronel stingem praful de copt cu otetul,omogenizam bine si cand face spuma le punem imediat in aluatul format.Mai batem la viteza medie-mare 1-2 minute pana aluatul este omogen.
7.Impartim totul in 4 cantitati egale(eu le-am cantarit sa fie cat mai la fix).
8.Turnam compozitita intr-o tava cu diametrul de 16 cm. tapetata cu unt si faina (sau cu folie) si o nivelam cu o spatula.Dam tava la cuptor 25-30 de minute, sau pana blatul este patruns si trece testul scobitorii.Cand e gata il rasturnam si il lasam la racit.Le coacem apoi si pe celelalte.
Nota:Eu am copt 4 blaturi separat pentru ca am vrut sa fie cat mai egale...insa, intr-o tava  mai mare se poate coace tot blatul odata(in acest caz perioada de coacere va fi mai mare) si apoi taiat in cate felii doriti sa aiba tortul.Eu am taiat in doua fiecare blat( din cele 4) si astfel mi-au rezultat 8 felii(din care una am servit instant...ne-a fost prea pofta).

*Crema :
1.Intr-un bol punem branza, untul, esenta de vanilie si le batem pana devin spumoase.
2.Adaugam apoi pe rand si zaharul, marim viteza si batem in continuare pana se omogenizeaza.
Nota:Daca crema este prea groasa mai puteti adauga putin lapte ca sa se inmoaie, daca este prea subtire mai puteti adauga putin zahar, sau sa o dati la rece ca sa se intareasca .

*Ansamblare:
1.Ungem foile de blat cu crema, le suprapunem, ungem cu crema tortuletul rezultat si in exterior pe toate partile.
2.Deasupra tortului punem mai multa crema si o nivelam cu cutitul in asa fel incat sa facem o bolta pe care sa putem aranja trandafirii.Dam apoi tortul la rece.
3.Dupa ce s-a racit bine, il imbracam in pasta de zahar verde asa:
-rupem bucatele din ambele culori de pasta de zahar pe care le modelam cu ajutorul palmelor in fasii lunguiete potrivit de groase(cam de 7-10 mm0.
-asezam vertical pe marginea tortului fasii alternate din pasta verde deschis si verde inchis pana imbracam tot tortul de jur imprejur.
-taiem surplusul cu un cutit bine ascutit atat din partea de sus cat si din partea de jos, apoi aranjam trandafirii deasupra.

4.Am pregatit pasta de zahar si am confectionat trandafirii special pentru acest tort.Am facut cam 33-35 de trandafiri in doua nuante, alb si roz.Am procedat ca si in pozele de mai jos:

5.De asemenea am facut si 3 fluturasi, mi-au placut tare mult.Am procedat asa:

6.Am pus fluturasii in varful unor sarmulite spiralate si apoi i-am infipt in mijlocul buchetului de trandafiri.Arata asa de bine!!!
7.Acestea fiind spuse, '' Red velvet cake''-buchet de trandafiri este gata!
Puteti sa-l prezentati, sa impreosionati toate doamnele si apoi va puteti apuca de servit!
Pofta mare va doresc!
                   

25 de comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Gaby draga mea,nu e chiar spectacol...spectacol a fost ce am facut noi toate impreuna live asta iarna unde am avut si spectatori.
      Acum am fost sigura ..doar eu si recuzita:))),dar ma bucur sa stiu ca am o galerie consistenta alaturi.
      Mersi tare mult pentru tot!!!

      Ștergere
  2. Esti fenomenala! Felicitarile mele!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Inca asa nu mi-a mai zis nimeni,dar imi place cum suna.
      Multumesc tare mult,sunt onorata de laudele dumneavoastra!

      Ștergere
    2. Wow ce aiurea ma simt, nu imi spuneti dvs ca ma simt batrana. Cred ca eu ar trebui sa va spunasa. Oricum imi place creativitatea ta. Te felicit si o sa incerc de acuma sa te urmaresc mai des.
      Felicitari, le meriti din plin!

      Ștergere
    3. Nici eu nu agreez acest''dumneavoastra'' la adresa mea,dar acu' zic asa:hai sa ramana stabilit...ne luam la per tu,ok?
      Multumesc frumos de laude:-)
      Te mai astept cu mare drag pe la mine.
      Weekend frumos sa ai !

      Ștergere
  3. wow!!! aplauze cu fluieraturi! :)
    tortul este absolut spectaculos. Mult sucees la concurs!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult Andreea ,m-am straduit sa arate bine si daca rezultatul final va place,sunt fericita, este tot ce-mi trebuie mie.

      Ștergere
  4. Eu chiar am crezut ca trandafirii sunt adevarati. Felicitari pentru reusita! Mult succes la concurs!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Trandafirii sunt facuti de mine din pasta de zahar si sunt fericita ca mi-au iesit.I-am facut pentru prima data si pot sa zic ca deja ma incanta ''jucatul asta de-a plastilina'':))).
      Multumesc frumos!

      Ștergere
  5. Superb, totul la superlativ! Felicitari pentru blog!

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu ma mai pot desparti de blogul tau. Torturile tale sunt demne de un cofetar iscusit. Iar scenele pe care le aranjezi sunt absolut uimitoare. Foarte-foarte frumos. Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oooo ce frumos mi-ai zis.Ma bucur ca iti plac torturile,pun mult sulfet cand le fac:-)
      Multumesc frumos pentru cuvintele frumoase!
      Te pup!

      Ștergere
  7. Senzational este tortul asta,azi l-am ochit si am ramas masca!!! E superb!!! Felicitari!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mersi frumos de laude Poliana!Ma bucur tare mult ca-ti place:-)
      Te pup:-)

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...