sâmbătă, 24 martie 2012

Futomaki sushi sau''rulouri grase''



Futomaki sushi in traducere inseamna''rulouri grase''pt.ca ajung la un diametru cu pana 50% mai mare decat cele simple.Sunt umplute cu doua pana la sase umpluturi,de multe ori acestea fiind de origine vegetariana.Ideea la aceste futomaki sushi este sa alegem ingrediente cat mai colorate si compatibile la gust.De obicei fiind atata de gros se manaca feliat in bucatele mici care sa poate fi consumate intr-o inghititura,dar in Japonia sunt sarbatori unde futomaki sushi se mananca intreg.



Ingrediente:

-1 pachet foi de nori
-300 gr.orez pt.sushi
-2 lingurite de zahar
-1 lingurita de sare
-3 linguri de otet
-1 morcov
-icre rosii
-2 oua
-sare

Mod de preparare:

1.Spalam orezul in mai multe ape pana se elimina amidonul si apa in care l-am spalat este curata.

2.Il inmuiem apoi in apa rece cam 30 de minute apoi il punem intr-o oala cu apa la foc iute pana da in clocot si se lasam sa fiarba 5 minute.Reducem focul si acoperim oala 10 minute la foc foarte mic.
Stingem apoi focul si lasam orezul,in proprii aburi,15 minute.Ridicam capacul si afanam orezul cu o spatula de lemn.Scoatem apoi orezul si il intindem pe un platou mare,intr-un start uniform.

3.Combinam otetul de orez cu zahar si sare intr-o craticioara,la foc mic si amestecam continuu pana se dizolva.Varsam apoi lichidul peste orez si amestecam bine.

4.Pregatim si omleta asa:batem ouale bine cu sare si apoi intr-o tigaie unsa si infierbantata turnam o treime din cantitate de oua cat mai subtire.Rulam omleta,ungem din nou restul tavii ramas gol si mai turnam inca o treime din ouale batute.Dupa ce s-au prajit rulam in continuarea ruloului format.Mai ungem odata tigaia si turnam si restul oualor,la fel ruland.

5.Aplatizam bine omleta si ii dam o forma dreptunghiulara si apoi o invelim intr-o foaie de nori.

6.Taiem o foaie de nori in patru bucati.Amestecam aproximativ un sfert din orez cu icre rosii(eu am pus si putina zeama de sfecla pt.ca imi place ce culoare ii da)si umplem cele 4 foi de nori taiate.Le dam o forma de petala.

7.Pe o foaie mare de nori punem orez alb,asezam apoi omleta,pe lateral aripile si in mijloc cate doua bastonase de morcovi decupate cu aparatul de curatat miezul marului.

8.Rulam si apoi strangem usor cu servetul de bambus.Feliem tot cu un cutit foarte subtire,dar de aceasta data prin doua taieturi.

9.Servim aranjate frumos pe platou.
Pofta buna!

Si inca o varianta,aceasta fiind facuta din orezul ce mi-a ramas.
SHIKAI MAKI
Din ultima foaie de nori am pregatit si SHIKAI MAKI.Din pacate foaia a fost prea mica si nu a fost suficienta pe a va arata modelul bine.Oricum am vrut sa va prezint ideea.Aceste shikai maki sunt formate din patru parti ale unui sushi obisnuit taiat(in 4).Sunt aspectuoase si umplute cu fructe au un aer mai''festin''.Foarte gustoase sunt si daca sunt preparate ca desert.
Am folosit:

Am intins orezul pe nori:

L-am rulat si apoi l-am taiat in patru.Am asezat doua bucati invers pe foaia mare de nori si in mijloc am pus umplutura de surimi maruntit(se poate pune orice)si deasupra am asezat celelalte doua bucati.Apoi am rulat totul si am feliat.
Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...