sâmbătă, 24 martie 2012

Inghetata de cocos

Imi place mult aceasta inghetata din nuca de cocos proaspata.Nu se compara la gust cu una preparata cu fulgi de cocos din comert.Are o aroma mult mai naturala si placuta,dar,deloc insistenta.Eu intotdeauna las in inghetata si fulgii de cocos.Sunt elastici si placuti,in perfecta armonie cu consistenta pufoasa si racoritoare a inghetatei.Reteta o stiu de la prietena mea,care a preparat-o de pe un site culinar acum ceva timp.Mi-a placut si de atunci,ori de cate ori am ocazia o pregatesc,mai ales ca nuca de cocos este mereu la indemana si la un pret rezonabil.
Enjoy!
Ingrediente:
-1-2 nuci de cocos(aproape 150 gr.cocos proaspat)
-200 ml.lapte
-300 ml.smanatana grasa
-100 gr zahar pudra

Mod de preparare:
1.Incepem prin a gauri nuca de cocos cu o masina de gaurit.
2.Ii facem doua gauri si apoi scurgem toata apa de cocos.
3.Cu un partea ingusta a unui ciocan lovim nuca de cocos pt.a o sparge in doua la mijloc in sensul acelor de ceasornic.
4.Indepartam miezul de pe coaja.
5.Il curatam de pielita deasupra cu un cutit,pana este curat.
6.Punem miezul intr-un robot impreuna cu laptele,zaharul pudra si macinam bine,pana se marunteste tot miezul.
7.Lasam apoi sa stea cam o ora,si apoi cine nu doreste sa simta si fulgi de cocos prin inghetata acum este momentul sa strecurati laptele rezultat.Adaugam,smantana si laptele de cocos si mai omogenizam usor.
8.Cand toate sunt gata,turnam amestecul in masina de facut inghetata cam pt.20-25 de minute pana se solidifica.
9.Cand are consistenta dorita punem in cupe sau in orice alt recipient si servim.Eu am ales jumatate din alta nuca de cocos.In acest caz am lasat inghetata putin mai moale pt.ca am consumat-o imediat,in special copiii,si sa nu fie foarte rece)
Va doresc pofta buna!
NOTE:

  • Puteti prepara inghetata si fara masina de inghetata ,in acest caz puneti amestecul la congelator si il mai scoateti pentru a-l amesteca de doua,trei ori.
  • Daca nu doriti sa o pregatiti cu nuca de cocos proaspata,ci cu fulgi de cocos din comert,va recomand sa puneti macar in locul laptelui de cocos preparat,unul la cutie.Se gaseste in magazine,la raionul cu delicatese chinezesti.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...