sâmbătă, 24 martie 2012

Tort personalizat ''Micri Gold''


Salutare tuturor.
Sunt mandra si usurata ca am reusit sa duc la bun sfarsit acest proiect,cel mai ambitios din''cariera''mea de pasionata in ale gatitului,as putea spune.Tortul pe care l-am facut spune o poveste pe care tin sa v-o spun si voua.

Am incercat,fara urma de regret,o combinatie mai indrazneata a aromelor pe care sa o'' poarte''acest tort,doua arome,ciocolata si caramel,insotite de o crema care sa fie in asentimentul acestor doua gusturi mereu la moda,si anume DULCE DE LECHE.Am mancat mai demult dulce de leche,initial nu stiam ce este,dar la aspect arata tare bine.Rezultatul m-a umit;tocmai savurasem o crema cu gust de lapte si caramel in acelasi timp,mult mai cremoasa decat un sos caramel,iar gustul de caramel era mult mai subtil,chiar o dulceata de lapte (cum se si traduce numele din limba spaniola).Era un gust specific, de neegalat si destul de greu de povestit fara a folosi cuvinte precum divin, minunat sau senzational.Gustul cred ca nu il pot descrie in cuvinte,trebuie neaparat sa gustati ca sa intelegeti ce spun.Am catalogat-o ca fiind o delicatesa.Am vrut si eu sa folosesc in tort aceasta dulceata de lapte,deoarece in combinatie cu cele doua arome principale ale blaturilor rezulta asocierea perfecta.Gustul fiecarui tort este unic, fiind acela care pune degustatorul in dificultate,de aceea am mers pe ideea ca tortul va arata frumos,dar nu ajunge! Tortul trebuie sa fie si cu adevarat delicios! Abia atunci stiu ca tortul este perfect!

Pentru decoratiuni am pregatit un buchet din 20 de cale in cinstea a cei 20 de ani pe care Micri Gold ii sarbatoreste.Am ales cale deoarece sunt preferatele mele si le consider ca fiind florile care exceleaza prin eleganta.
Nu puteam sa las deoparte pandantivele sub forma de ardei iute pe care le consider ca find pioni principali ai acestui site si care prin simpla lor eleganta prezenta aduc fericire si bucurie bunelor gospodine.
Inele,verighete,bratari,ceasuri de dama si de barbati,cercei,coliere de perle,medalioane,pandantive si nu in ultimul rand un inel cu diamant,sunt bijuteriile pe care le-am ales ca sa completeze si sa personalizeze imaginea vizuala a acestui tort.Pe langa aceste bijuterii am alaturat si cateva placute cu brand-urile de lux de renume international pe care Micri Gold le comecializeaza si anume Damiani,Bvlgari,noor.Schoeffel,Chopard,de Grisogono,Chimento,etc.Tin sa mentionez ca toate decoratiunile sunt comestibile cu exceptia betelor de frigarui care sunt esentiale in structura acestui tort si a suportului inelului cu diamant,fara de care nu as fi reusit sa-l fac.

Acum ca vad acest proiect finalizat,imi permit sa imi trag si eu sufletul alaturi de o felie de tort si o cupa de sampanie.Inchin in primul rand in cinstea Ardei-iute.ro fara de care toate acestea nu ar fi fost posibile si caruia ii multumesc frumos,si rostesc o calda urare in cinstea aniversarii Micri Gold:''LA MULTI ANI!''.Imi felicit si colegele si le transmit toata aprecierea mea.Ma simt onorata de faptul ca am facut si eu parte din aceasta echipa de finala.

In incheiere daca ar fi sa caracterizez acest tort cred ca as spune ca este indraznet si ambitios,plin de personalitate,fix asa cum sunt eu!

Cred ca m-am cam intins cu speech-ul,e timpul sa scriu si reteta.Zambesc cand ma gandesc cam cum ar arata un tort facut de Buddy Valastro''The Great Cake boss''.Asta ar fi cam greu de aflat,dar pana atunci va invit sa vedeti cu arata tortul personalizat MicriGold in viziunea mea.

Va doresc''vizionare placuta'':)
..................................................................................................................................................................
Pt.acest tort cu 3 ataje eu am pregatit :
-blatul cel mai mare intr-o tava cu diametrul de 34 cm-2 portii
-blatul din mijloc intr-o tava cu diametru de 20cm.-1 portie
-blatul de sus intr-o tava cu diametrul de 17 cm.-1/2 portie

Toate acestea 3 torturi sunt pregatite dupa reteta de mai jos care e corespunzatoare unei tavi cu diametrul de 20 cm.
Pt.a imbraca toate torturile si a face toate decoratiunile am pregatit 4 portii de pasta de zahar.
..................................................................................................................................................................

Ingrediente pt.blatul de vanilie si ciocolata:
-225 gr.unt foarte moale
-225 gr.zahar fin(eu am folosit Margaritar)
-175 gr.faina(eu am folosit de trei nule)
-85 gr.migdale macinate
-2 lingurite praf de copt
-3 oua
-150 ml.iaurt(nu conteaza marca doar sa fie mai gras)
-1 lingurita esenta de vanilie(de bourbon)
-5 linguri pudra de cacao(la acest blat eu am folosit cacao amara)

Pentru blatul de caramel si caramel cu ciocolata:
-225 gr.unt foarte moale
-225 gr.zahar brun
-175 gr.faina(la fel de trei nule)
-85 gr.migdale macinate
-2 lingurite praf de copt
-3 oua
-150 ml.iaurt(la fel mai gras)
-1 lingurita esenta de vanile(de bourbon)
-1 lingura de cacao(la acest blat am folosit cacao simpla)

Dulceata de lapte sau dulce de leche:
Pentru tot acest tort eu am folosit 1 portie din care rezulta 500-600 gr. dulce de leche.Daca doriti ca dulceata sa fie mai abundenta intre straturi,in acest caz puteti pregati o portie si jumatate,chiar doua.Eu am considerat ca o portie este suficienta pt.a se simti aroma intr-un mod mai subtil si armonios in acelasi timp.
Ingrediente:
- 1,5 litri de lapte(sa fie cat mai gras,eu am folosit de la tara)
- 600 g. zahar
-un varf de cutit de bicarbonat(face ca aceasta dulceata sa fie mai inchisa la culoare ,ca si caramelul,deci eu zic ca este esential sa-l punem)
-putina esenta de vanilie

Pt.uns torturile:
-3 pachete de unt

Mod de preparare:
1.Inainte de a incepe sa pregatim blaturile eu am inceput sa pregatesc dulceata de lapte deoarece dureaza destul de mult.Procedam asa:Punem laptele cu zaharul,bicarbonatul si esenta de vanilie intr-o oala antiaderenta(ca sa evitam lipirea) la fiert,la foc mic,pt. 2-3 ore.Nu e nevoie sa stati langa oala sa amestecati intr-una,numai din cand in cand,cam la 20-30 de minute.Laptele va scadea si veti vedea cum se inchide la culoare.Dupa prima ora devine crem,dupa o ora si jumatate-doua,deja are culoarea caramelului,dar inca e moale,dupa 2.5 ore va incepe sa se ingroase,iar in a treia ora va avea consistenta unei creme.Mai la finalul fierberii e nevoie sa amestecati mai des deoarece deja dulceata este mai groasa si exista riscul sa se afume.Ca sa stiti sigur cand e gata aspectul trebuie sa fie vascos cam ca al mierii.In final consistenta este cea care ne intereseaza la acest dulce de leche,sa fie potrivita pt.crema,cu conditia sa tineti cont ca se mai ingroasa dupa ce se raceste.

2.Pt.blaturile de ciocolata si vanilie amestecam toate ingredientele cu un mixer,cu exceptia pudrei de cacao.

3.Impartim acest amestec in doua si intr-o jumatate punem cacaua si omogenizam iar usor.

4.Punem fiecare blat pe rand intr-o tava rotunda cu diametru de 20 cm.tapetata cu hartie cerata si dam la cuptor pt.20-25 de minute.Este gata cand un betisor infipt in mijloc iese curat.Daca aveti doua tavi cu acelasi diametru si va incap in cuptor deodata este si mai bine si mai rapid.

5.Pt.blaturile de caramel si caramel cu ciocolata amestecam din nou toate ingredientele cu exceptia pudrei de cacao si le omogenizam bine cu un mixer.

6.Din nou impartim amestecul in doua si intr-o jumatate punem cacaua.

7.Le asezam pe fiecare in cate o tava si le dam la cuptor.

8.Ne vor rezulta 4 blaturi de nuante si arome diferite.La fel procedam si cu restul blaturilor necesare celorlalte doua torturi mare si mic,le pregatim,dar in cantitati diferite(specificate mai sus)si tavi de diametre diferite.

9.Cand toate blaturile sunt gata,cand si dulceata de lapte este gata ungem fiecare blat cu dulceata.Eu am intins dulceata calduta,pt.ca face priza mai buna cu blaturile pe care le-am asezat dupa culoare de la deschis la inchis,de jos in sus.Nu conteaza daca nu respectati ordinea blaturilor,cand veti taia tortul va arat la fel de bine.Dupa ce le-am suprapus,le presam usor pt.a rezulta un tort bine''inchegat''sa-i spun asa.

10.Batem untul spuma cu un mixer.Eu nu am mai pus zahar in unt,deoarece rolul untului este doar acela de''adeziv''si de a face priza buna cu pasta de zahar.
Ungem fiecare tort rezultat cu unt si apoi le punem la rece.Este un pas foarte important.

11.Intre timp incepem sa framantam bine pasta de zahar pe care am scos-o de la rece cu ceva timp inainte.Eu am pus-o putin si in cuptorul cu microunde pt.a ma scuti de prea mult efort la framantat.In prima faza cand vom framanta pasta va avea tendinta sa fie sfaramicioasa,e doar o aparenta,in final pasta va deveni foarte elestica si va avea consistenta unei plastiline.

12.Dupa ce s-au racit toate blaturile le scoatem pe rand ca sa le imbracam in pasta de zahar.Pe masa unsa cu ulei de palmier(se gaseste in orice supermarket),cu ulei e cocos(se poate comanda pe site de profil,in magazine nu am vazut),sau cu amidon presarat intindem putin foaia cu o merdenea,apoi o ridicam,o mai intoarcem,o mai ungem,apoi iar o intindem.Facem acest lucru din mai multe miscari,nu intindem foaia deodata pt.ca riscam sa ni se lipeasca de masa.Nu va faceti probleme daca uleiul este prea mult sau se observa la suprafata,el va fi aborbit de catre pasta si in acelasi timp o va face mai maleabila.Intindem foaia pana are o grosime cam de 0.5cm.Eu o fac cam de dimensiunea asta deoarece ascunde foarte bine imperfectiunile sau micile denivelari ale torturilor.

13.Rulam pe merdenea foaia rezultata si acoperim tortul.

14.Cu mana sau cu o unealta speciala ca si o gletiera(eu nu am avut)presam usor,dar si fin in acelasi timp pasta de zahar.

15.Taiem marginile in plus si le punem repede intr-o punga pt.a nu se usca.Continuam sa nivelam pana tortul este neted.

16.Procedam la fel si cu celelalte doua torturi,dupa care le asezam pe suporturi de carton fiecare specific dimensiunii diametrului torturilor.

17.Dupa ce am terminat de imbracat torturile pregatim structura asa:avem nevoie de cateva bete de frigarui pe care le insemnam si le taiem la dimensiunea inaltimii fiecarui blat.Infigem in blatul de jos cateva bete,dar in diametrul celui care va urma(sa nu se vada).La fel procedam si cu cel de-al doilea blat.Daca va intrebati de ce este necesar acest lucru va spun ca daca nu am face asa,am risca ca blaturile sa se cufunde unul in altul.Cartonul este de asemenea un punct principal deoarece sustine greutatea tortului superior pe bete.Cartonul de la tortul de jos nu are un rol de sustinere,dar ne ajuta la transportarea tortului de pe un suport pe un platou si pt.aspect.

18.Suportul din lemn pt tort l-am pregatit asa:am lipit de jur imprejurul lui o banda dublu adeziva transparenta si apoi am lipit o panglica alba de dimensiunea latimii lui.

19.Am imbracat apoi pe toata suprafata in pasta de zahar,si cu un cutit am taiat si rotunjit marginile.

20.Cam toate sunt gata,mai urmeaza doar montatul.Daca aveti spatiu sa tineti la rece un tort asa de mare puteti sa incepeti la lucru,daca nu,faceti ca si mine:eu am pastrat torturile la frigider si cu putin timp inainte de a fi servit l-am montat si i-am adaugat toate elementele de decor gata finalizate.
21.Tortuletul de sus l-am intesat de perlute lipite cu unt,chiar in varf am asezat un inel cu diamant intr-o cutiuta si o placuta cu sigla aniversara a firmei Micri Gold.

22.Tortul din mijloc a gazduit un colier din perle,un pandantiv,un medalion si lantisoare.

23.Cel de la baza si suportul de tort nu au fost mai prejos:inele,bratari,ceasuri de dama si de barbati,cercei,pandantive sub forma de ardei iute din aur,placute personalizate cu brandurile de lux pe care le comercializeaza Micri Gold si nu la urma un buchet aniversar din 20 de cale.La imbinarile dintre torturi am folosit bilute din pasta de zahar si o panglica ondulata.

24.Cand toate sunt montate tortul este gata sa fie servit alaturi de o cupa rece de sampanie si multa voie buna.

25.Si o feliuta din tort.

Eu va doresc pofta dulce!

Note pentru dulce de leche sau dulceata de lapte:

1.Daca doriti sa adaugati zahar brun,folositi doar zahar brut,nu zahar colorat.Verificati eticheta.Recomand sa adaugati zaharul brun doar in etapa finala a prepararii deoarece va schimba prematur culoarea caramelului si va poate da iluzia ca dulce de leche este gata.

2.Pt.o aroma si mai exclusiva adaugati si cateva graunte de sare de mare pe care o gasiti la plafar sau in supermarketuri.

3.Daca fierbeti timp si mai indelungat decat trei ore crema,dupa racire va rezulta ceea ce cunoastem noi sub denumirea de caramele.

4.Dulce de leche este de fapt o reductie a laptelui cat mai gras cu zaharul care prin procedeul de fierbere duce la evaporarea apei si caramelizarea zaharului,aceasta este varianta ''mai de casa''.De fapt cea mai modernă şi simplă metodă de preparare a acestei dulceti este caramelizarea laptelui condensat direct în cutie.Cum la noi nu se prea gaseste eu zic sa mergem pe varianta clasica.

5.Aceasta crema delicioasa poate fi adaugata la inghetata, folosita la cupcakes sau torturi(ca si in cazul meu), adaugata la cafea sau pentru o mica gustare dulce dupa masa.
Partea buna acestui dulce de leche este ca se pastreaza la frigider pana la 4 saptamani si se poate re-incalzi inainte de folosire.

Mi-a placut asa de mult incat am aflat si istoria acestui dulce de leche.Trebuie sa v-o spun si voua:

Se spune ca dulce de leche isi are originea din Argentina inca din 1829,din provincia Buenos Aires Canuelas,cand s-au intalnit doi dusmani:generalul Lavalle si generalul Manuel de Rosas pt.a incerca sa faca tratative prin care sa puna capat razboiului dintre ei.Generalul Lavalle a ajuns in tabara generalului Manuel de Rosas putin mai devreme si a intrat in cortul acestuia sa il astepte.Obosit tare fiind,a atipit.
Afara o slujnica pregatea ceea ce obsinuia sa faca in fiecare seara si anume''la lechada''(ei spuneau''la lechada''atunci cand amestecau zaharul cu laptele si il puneau la fiert).Slujnica s-a dus la cortul generalului Manuel de Rosas sa vorbeasca ceva cu el,dar cand colo a gasit un mare dusman,pe generalul Lavalle.Speriata slujnica a alergat sa caute ajutoare si soldati care sa intervina.In timp ce slujnica cauta disperata dupa ajutor a sosit generalul Manuel de Rosas inaintea lor si a reusit sa opreasca un conflict inutil.
Din cauza confuziei din tabara slujnica a uitat de''la lechada''.Cand si-a adus aminte de fiertura ,aceasta a devenit ca un jeleu maro.Se spune ca un soldat curajos si flamand a incercat jeleul si i-a placut foarte mult incat a cerut sa se faca in fiecare seara.Si asa s-a nascut ''dulce de leche''.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...