sâmbătă, 24 martie 2012

Reteta mea de stracciatella


Cand se simt slabiti italienii mananca cate o farfurie de stracciatella.
Stracciatella este o specialitate romana a carei denumire deriva de la cuvantul''stracceti'' care inseamna ''zdrente''.Zeama de pui aromata,firele delicate de ou si parmezanul cu o aroma bogata de nuci,formeaza impreuna o supa usoara si satioasa,medicamentul ideal pt.orice stomac deranjat sau pt.o raceala care nu vrea sa mai treaca.Incet,incet am adoptat si eu obiceiul lor.Stracciatella pt.mine este un simplu mod de a savura si cu sufletul o supa care ma incalzeste din varful nasului pana in varful picioarelor.Imi place mult...au dreptate cand spun ca este inima bucatariei italiene.

Ingrediente:

Pt.supa de pui:
-1/2 pui potrivit(char unul intreg daca e mai micut)
-4-5 morcovi
-1 telina
-1 gulie
-1 ceapa
-sare

Pt.zdrente:
-4 oua potrivite
-1/4 cana de parmezan
-1/4 lingurita de piper
-1/4 lingurita de nucsoara

Pt.servit:
-patrunjel verde

Mod de preparare:

1.Pregatim supa de pui din carnea si legumele curatate pe care le punem la fiert intr-o oala cu apa la foc mic.Adaugam sare si lasam sa fiarba pana sunt toate patrunse.

2.Cand e gata strecuram totul printr-o sita si apoi supa rezultata eu am strecurat-o printr-un tifon pt.a fi cat mai limpede si curata.

3.Punem supa din nou pe foc si pregatim zdrentele asa:batem ouale cu parmezanul ras(eu l-am pus in robot),nucsoara si piperul bine bine.

4.Tocam si verdeata foarte marunt.

4.Cand supa fierbe turnam in fir subtire amestecul in oala amestecand usor in acelasi timp cu o lingura.

5.Lasam sa mai fiarba 1-2 minute dupa care oprim focul.

6.Servim supa imediat foarte fierbinte asezonata cu verdeata tocata foarte marunt si cine mai doreste cu parmezan ras deasupra.

Pofta buna va doresc!

Nota:
Se mai poate servi si cu crutoane de paine pe care am presarat parmezan si le-am dat la cuptor 1-2 minute cat sa se topeasca.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...