miercuri, 1 august 2012

Dulceata de pepene galben cu migdale

Gustul pepenelui galben l-am apreciat abia acum... cand sunt mare.Cand eram tanara si aveam din abundenta (la tara la bunici la 300 de metri de noi era o pepiniera )nici nu vroiam sa aud de el.
Cu timpul am inceput sa-l indragesc;miroase asa de bine,si mai apoi si gustul ...minunat.Doamne ce-am pierdut,ani buni din viata cand puteam sa ma bucur de acest minunat fruct.Dar nu-i nimic, nici de acum timpul nu-i pierdut. Pentru ca la iarna imi va fi dor de aroma si gustul lui delicat ,am pregatit dulceata de pepene galben la care i-am mai adaugat ceva la fel de aromat:migdale.Multora nu le plac migdalele,dar eu am luat partea buna a acestora si anume calitatile si valorile nutritive pe care le aduce organismului.Sunt foarte sanatoase, asa ca ,de ce sa nu profit si eu de tot se imi ofera?
Combinatia este una reusita, gusturile ambelor sunt compatibile si mi-a iesit o dulceata grozava...la gust..de aspect nu sunt prea multumita:-( Tipul de la care am luat pepenele m-a asigurat ca este galben auriu,dar m-a fraierit ...a fost alb ,nici vorba de culoarea garantata.In fine, nu-i o uriasa problema,dar m-a deranjat putin caci imi doream culoare aia aurie pe care o are dulceata cand e gata.Asa mi-a iesit un alb usor galbui, mai spalacit,dar o textura fina- dura grozava.Deci ,nu va lasati influentati negativ de culoarea dulcetii mele si puneti-va pe treaba....merita sa o aveti si voi in camara la iarna ;-)))
Din ingredientele date mi-au iesit doua borcanele ca si cele din imagine,fara sa pun la calcul ce s-a mancat pe loc cu piscoturi.Poate voi aveti norocul la trei:-)))
Ingrediente:
-un pepene galben sa aiba undeva pe la un kilogram bun
-1 kg.de zahar
-1 pahar de vin alb
-cateva cuisoare(cam 6-7 bucati)
-1 baton de vanilie
-zeama de la o lamaie sau limeta( eu nu ma avut limeta,dar si-a facut foarte bine treaba si lamaia)
-100 -150 gr.de migdale(cu sau fara coaja cum doriti,eu nu le-am putut da coaja jos,de fapt nici nu m-am strofocat gandindu-ma ca si aceea are vitamine:-))


Mod de preparare:
1.Curatam pepenele de coaja, il taiem cubulete potrivite si il punem intr-un castron pentru doua ore cu o treime din zahar si zeama de lamaie.


2.Dupa cele doua ore strecuram totul.Siropul format il punem la fiert cu restul de zahar si cu vinul cam o ora pana se leaga si se formeaza un sirop grosut.In acest moment punem si bucatile de pepene scurse inainte, adaugam vanilia ,cuisoarele,migdalele si mai lasam sa fiarba cateva minute.Amestecam cu foarte mare grija sa nu zdrobim bucatile de pepene caci ,sigur vrem sa ramana intregi:-)))

3.Turnam apoi dulceata in borcane ,le infiletam, le sterilizam 30 de minute dupa care le intoarcem cu capul in jos si le lasam sa se raceasca.


4.Le punem la pastrat la loc rece si intunecat si cand doriti puteti servi.Pofta buna!

6 comentarii:

  1. buey, fac din asta in mod sigur. Ca eu as manca pepene galben non stop. Si ce daca nu are culoarea aurie? Eu tot as veni la tine sa-mi dai un borcan ;)
    Pup.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Brandu' te astept la mine oricand cu bratele deschise!!!
      Am pus deja borcanul deoparte.
      Te pup cu drag:-))))

      Ștergere
  2. aiai, ce dulceata aromata aici. Nici nu vreau sa ma gandesc cat de buna poate sa fie. Oare nu iese prea dulce cu atata zahar? Intreb si eu ca nu prea am cu dulceturile, dar stiu ca si pepenele galben e mai dulceag, dar pana la urma totul tine si de gust...eu de obicei fac dulciurile mai putin dulci :P
    Oricum pupicei multi si felicitari pentru ideea asta frumoasa de dulceata!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poliana e foarte buna si aromata dulceata asta!
      Din punctul meu de vedere nu este pre mult zahar.Eu cand pregatesc dulceturi fara conservatnt merg pe proportia de 1/1,adica la un kilogram de fructe,un kilogram de zahar.
      Pepenele meu nu a fost asa de dulce,deci a iesit la fix de dulce(ca mie asa-mi place)dar normala la gust ,sa zic asa ,nu exagerat de dulce.
      Dar,gustul final se poate regla ajustand cantitatea de zahar,in cazul tau,daca nu iti place asa de dulce poti se reduci din cantitate.
      Pup si eu cu drag!Zi faina sa ai:-)))

      Ștergere
  3. WoW ce idee minunata!!!!Cu siguranta f.gustoasa!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Foooarte gustoasa!!!
      Multumesc de vizita,te mai astept!
      Cu drag:-)

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...