vineri, 3 august 2012

Sirop de catina

Nu este an fara siropul de catina:-)
Pentru mine si familia mea este ...o maaaare portie de sanatate!
Sanatate si voua!!!
Ingrediente:
-1 kg. boabe de catina
-0.750-1 kg.miere (depinde cat vreti de dulce)

Mod de preparare:
1.Taiem cu o forfecuta de unghii (noua, nefolosita) boabele de catina de pe crengute (daca ati cumparat doar boabe, gata taiate este si mai bine, v-ati usurat cu mult treaba:-))
Deci, dupa ce avem boabele, le spalam bine si apoi le scurgem.Le punem pe un servet de hartie si foarte usor le stergem sa fie bine uscate sau le putem lasa si la uscat, fiecare in functie de cat timp dispune.

2.Le punem intr-un mojar mare de lemn si cu o merdenea ...tot de lemn (sa nu fie de metal deoarece se oxideaza) le spargem cat de bine putem, inclusiv samburii  deoarece si  acestia sunt plini de vitamine.Pasam sau strecuram apoi totul printr-o sita foarte fina sau printr-un tifon.Resturile boabelor nu le aruncam, le punem deoparte.

3.Siropul rezultat il amestecam cu mierea pana totul este bine combinat.

4.Turnam siropul in sticle inchise ermetic.Punem sticlele la pastrare la frigider si timp de 7 zile, in fiecare zi intoarcem sticla de cateva ori de sus in jos pentru a se amesteca si macerarea sa se faca uniform.
5.In fiecare dimineata inainte de a-l consuma agitam bine sticla si bem cate un 2 lingurite pe stomacul gol, nicidecum dupa pranz pentru cei care vor sa doarma, caci efectul revigorant este mai puternic decat cel al cafelei.Eu il pastrez tot timpul in frigider, n-as sti sa va zic cum sta altundeva:-(.
Nota:Din cantitatile date, mi-a iesit aproximativ un litru de sirop.
Anul trecut, am pus sirop de catina  si mi-a ajuns timp de 3 luni...a fost foarte bun.De proprietatile sale miraculoase cred ca nu mai e nevoie sa va spun ca stiti cu totii.
Acestea fiind zise, va doresc spor la treaba, forta veti avea dupa ce siropul va fi terminat de pregatit si servit.

Nota:Resturile eu nu le arunc,le pun la uscat si pregatesc ceai din ele.Torn peste o lingurita de coji 200 ml.de apa clocotita,las sa se infuzeze cam 10-15 minute, apoi il servesc.E foarte bun.

Sanatate va doresc!

13 comentarii:

  1. arata minunat! Ador catina si o consum destul de des, inclusiv in salate ;)
    te pup draga mea!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ooo ce ideea buna,in salate nu a folosit-o niciodata,dar,ai dreptate,ar inlocui cu succes lamaia,nu?
      Te pup si eu!Weekend fain sa ai:-)))

      Ștergere
  2. no acuma chiar m-am suparat...io de unde sa-mi iau catina ??? ca nu vreau sa ma prinda iarna nevitaminizata...

    RăspundețiȘtergere
  3. Are o culoare minunata, iar eu pot sa zic ca n-am gustat niciodata :D! Daca ai timp, te asteapta un tag la mine pe blog, pupicei!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poliana este asa de bun acest sirop si sincer se simti cum ita da energie.Eu depun mult efort fizic si ma ajuta tare mult cand fac cate o cura.
      Trebuie neaparat sa-l incerci.Astept impresii!!!
      Ti-am trimis un mail in legatura cu tag-ul.Cand ai timp da un raspuns.
      Te pup:-)))

      Ștergere
  4. Arata absolut minunat! Ador si sticluta :) :X

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca iti place.Trebuie neaparat sa-l incerci...este ceva demential!!!
      Te pup.

      Ștergere
  5. scumpa mea...minunatie de reteta!!! chiar ziele astea vreu sa fac pt miruna asa ceva....bestiale pozele!!!! imi place fundalul ala negru....super profi!!!!!!
    mersi de reteta!!!
    apropo..am primit mailul tau :P .....vorbim curind!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Alice mersi frumos de apreciere!!!
      Trebuie neaparat sa-l faci,este asa de sanatos!Astept impresii:-)
      Bine,vorbim.
      Pupic!

      Ștergere
  6. Ce DSLR ai folosit la poze iar obiectivul e zoom sau de 50 mm?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Un Canon 450 cu obiectiv de 50.
      Multumesc pentru vizita,te mai astept!

      Ștergere
  7. puteti cumpara sirop de catina cu miere de pe catinaalbabio.ro cerdeti-ma e foarte bun si au si ulei de catina alba eu am consumat si ma simt extraordinara in aceasta iarna. Elena

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...