vineri, 17 august 2012

Gemul meu de caise cu arome grozave

 Nu stiu daca reusesc sa redau in cuvinte cat de bine mirosea in casa cand am facut gemul asta de caise;Doamne... ma imbata aroma lui,dar eu am continuat sa fiu lucida:-))...trebuia sa-l duc la bun sfarsit pentru ca tare mult imi place:-)).Insist sa-l vad pe rafturi in camara,culoarea lui ma fascineaza...este atat de frumoasa!!
Sunt sigura ca toti ati facut varianta voastra de gem sau dulceata de caise,la fel o am si eu pe a mea,dar anu' asta,gemul meu de caise a capatat arome grozave care au adus un plus de finete si au completat intreg ansamblu:gust,culoare si aroma...per total,gemul perfect pentru mine.
Enjoy!

Ingrediente:
-5 kg.de caise  bine coapte
-3 kg.de zahar
-1 lingurita pudra de vanilie
-1 baton de scortisoara
-coaja de la o lamaie si de la o portocala
-2-3 cuisoare
-1 lingurita de ghimbir razalit
-2-3 fire de menta
-3 pastile de aspirina

Mod de preparare:
  • Spalam bine caisele si le curatam de samburi.
  • Le punem intr-un castron,adaugam jumatate din cantitatea de zahar,coaja rasa de la lamaie si de la portocala,batonul de scortisoara,pudra de vanilie,cuisoarele,menta si ghimbirul.Amestecam totul bine.
  • Acoperim vasul cu o folie alimentara si il dam la rece pana doua zi,cand luam caisele din vas si le macinam cu un robot.Pasta obtinuta o punem intr-o cratita mai mare si deasupra turnam si lichidul care s-a format in castronul in care au stat la macerat.
  • Punem pe foc si lasam sa fiarba la foc mic pana scade lichidul si gemul incepe sa se ingroase.Atunci punem si cea de-a doua jumatea de zahar si continuam fierberea pana gemul scade si incepe din nou sa se ingroase.Atunci facem proba inchegarii :punem o lingurita de gem pe o farfurioara si o dam la rece.Daca se incheaga,gemul este gata.Indepartam tijele de menta si batonul de scortisoara, dupa care punem aspirina sfarmata.Mai fierbem 2-3 minute si apoi oprim focul.
  • Turnam gemul in borcane sterilizate,le capsam bine,le punem intr-un vas,turnam apa pana ajunge la gura borcanelor si le sterilizam pentru 30 de minute din momentul in care apa a inceput sa fiarba.Dupa ce au fiert,oprim focul si lasam borcanele sa se racesca in apa in care au fiert.
  • Cand sunt reci le scoatem si le punem la pastrat la loc rece.
Gemul de caise cu arome grozave este gata:-))
Pofta si spor s-aveti!!!

13 comentarii:

  1. Super prezentare!!! Ador gemul de caise!

    RăspundețiȘtergere
  2. Prezentare excelennta pentru un gem minunat si vital in orice camara. Pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos pentru aprecieri.
      Weekend frumos va doresc!
      Cu stima:-)

      Ștergere
  3. Răspunsuri
    1. Ma bucur ca-ti plac,ma straduiesc si io cum pot:-)))
      Pupic.

      Ștergere
  4. Wow dar ce poze ai pus aici, superbe ce mai!!! M-au fermecat in totalitate, nici n-am putut citi reteta :P Gemul de caise e preferatul meu, iar al tau imi lasa gura apa ;) Pupicei!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mersi Poliana.Si mie imi place gemul de caise tare mult:-)
      Te pup si eu.

      Ștergere
  5. omg!!!! This is heaven!!!
    Imi vine sa musc din monitor, nu alta :)))

    RăspundețiȘtergere
  6. Wowwwww !!! Asta e preferatul meu , iar prezentarea mi-o place tare mult !! BrAVOOO !!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E cel mai bun,asa-i?
      Ma bucur ca-ti place prezentarea:-)
      Te pup!

      Ștergere
  7. Minunat! Minunat!
    Gemul de caise e preferatul meu.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...