vineri, 10 august 2012

Ketchup bio facut in casa~Homemade ketchup

Azi va propun cel mai bun ketchup pe care l-am gustat vreodata.E homemade, e bio, e strasnic de bun si reteta este de la Lia (Bucataresele vesele) .Multumesc Lia pentru recomandare, rezultatul este delicios.Am scris reteta ca si tine deoarece este perfecta:-))Te pup.
Voua tuturor va doresc spor la treaba.Astept impresii despre cum a iesit productia voastra.
La mine in acest moment ruleaza pe foc cea de-a doua tura:)
Ingrediente:
-3 kg. rosii
-1 kg. ardei rosii
-5 mere de vara
-5 buc. ceapa rosie
-200 gr. zahar
-6 lingurite sare
-100 ml. otet 10%
-1/2 lingura piper negru boabe
-1 lingura mustar boabe
-6 catei usturoi
-3 linguri boia dulce
-2-3 ardei iuti (facultativ, daca vrem sa fie picant)
-1 lingura salicil (sau praf conservant)

Mod de preparare:
  • Spalam rosiile, le taiem si le dam prin masina de stors rosii. Merele le taiem in patru, le indepartam semintele si le spalam.Ceapa rosie o curatam si o spalam sub jet de apa.Ardeii grasi (sau kapia) ii curatam de seminte si ii taiem julien.
  • Intr-o cratita punem la fiert sucul de rosii rezultat.Cand incepe sa fiarba adaugam in el merele, ceapa si ardeii.
  • Intr-un saculet de tifon punem boabele de mustar si piperul, legam sacutelul si il punem in cratita.Lasam sa fiarba la foc mic pana merele, ceapa si ardeii sunt fierte.
  • Indepartam saculetul, apoi dam compozitia prin blender, sau o macinam foarte fin intr-un robot de bucatarie, sau le pasam prin sita.
  • Pasta obtinuta o punem inapoi la fiert impreuna cu 6 lingurite sare, 100 ml. otet, 200 gr. zahar pe care il amestecam initial cu 3 linguri boia dulce.In acest moment cine doreste un ketchup picant adaugam ardeii iuti si intr-un saculet de tifon punem 6 catei usturoi pe care inainte ii zdrobim un pic cu lama cutitului. Lasam sa fiarba la foc mic pana compozitia se ingroasa.
  • Oprim focul si la toata cantitatea rezultata adaugam o lingura salicil (sau praf conservant), amestecam pana acesta se dizolva si indepartam saculetul cu usturoi.
  • Turnam ketchup-ul in borcane sau sticle, le capsam si le asezam la dunst uscat in paturi pana a doua zi.
Nota:Pentru cine doreste ca ketchup-ul sa fie mai aromat poate sa adauge la saculetul de mustar si piper cateva cuisoare, cam 5 buc.,1 baton de scortisoara si 3 boabe ienibahar.
Spor s-aveti si pofta buna!

16 comentarii:

  1. Ce culoare frumoasa are !!! Spor la treaba in continuare !!! ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos...sper sa am,s-a mai racorit la noi,afara e suportabil:-)

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. Cu toata increderea!!!Este delicios,garantat!
      Multumesc de vizita,te mai astept cu drag:-)

      Ștergere
  3. Super a iesit draga mea ! Pupice ! :* :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oh Liuta,sunt asa de incatata de el!!!Numa' cand ma gandesc ca la iarna (si nu numai)voi savura ketchup bio delicios sunt in culmea fericirii.
      Pana acum nu m-am oprit la o reteta care sa ma dea pe spate,insa asta a ta ma facut KO...imi place tare mult.
      Mersi frumos inca odata.Te puuuup cu drag:-)))

      Ștergere
  4. Fain mai arata!imi place prezentarea !! si eu am terminat azi o tura de ketchoup :) cu mici modificari fata de aceasta reteta :D... a iesit foarte bun!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Deci Lory se pare ca amandoua ne-am copt in casa zilele astea si ne-am ''conservarit''pentru la iarna nu?
      Ce moment ne-am ales si noi..am prins niste zile de groaza;caldura asta e cu mult peste limita bunului simt...dar,daca stau si ma gandesc tot raul inspre bine:am facut sauna fortata,o detoxifiere benefica nu?
      Pe langa toate cate le-am tras ne ramane doar s-avem pofta maaaare la ketchup!!!
      Te puuuuup!!!

      Ștergere
  5. Ce harnica esti! Cu siguranta este la fel de bun dupa cum arata!

    RăspundețiȘtergere
  6. Si mami meu face ketchup de casa,e grozav!Te pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da asa este,numai cand te gandesti ca e bio,parca altfel te simti.Cel din magazin nici nu vreau sa ma gandesc cate contine:-(
      Te pup si eu!

      Ștergere
  7. Foarte interesant blogul tau! Sigur voi gasi idei si retete minunate aici!
    Zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos!
      Te mai astept cu mare drag:-))
      Seara faina sa ai.

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...