duminică, 12 august 2012

Sos de rosii facut in casa-Homemade tomato sauce

Un sos de rosii facut in casa special pentru diferite preparate este ceva ce la iarna imi doresc sa am in camara.Mi se pare asa de practic si rapid!
Asta este super si io zic ca secretul unui sos de rosii bun este timpul de gatire, care, din punctul meu de vedere ar trebui sa fie undeva la 3-4 ore, o fierbere lenta, deoarece in acest fel sosul va fi mult mai cremos si mult mai delicios.
Ca sa complimentez toate astea am folosit rosii proaspete coapte, zemoase si plante aromatice proaspete si parfumate.Cand deschidem borcanul sosul il putem folosi la paste, pizza, sos bolognez, ratatouille…sau, inca ceva, il putem chiar portiona si ingheta in pahare potrivite pentru o portie de mancare.
Incercati cu incredere:-)
Ingrediente:
-30 ml. ulei de masline
-200 gr. ceapa
-30 gr. concentrat de tomate
-1.2 kg. rosii coapte
-1 catel de usturoi
-1 legatura de patrunjel si busuioc
-1/2 legatura de busuioc(pentru tocat)
-1 lingurita de zahar
-1/2 l. apa
-2-3 pastile de aspirina

Mod de preparare:
  • 1.Curatam ceapa si o taiem in cubulete marunte.Zdrobim cu un cutit usturoiul si il maruntim bine.Rosiile le spalam, le oparim si le curatam de pielita si de cotor.Le taiem apoi feliute ca si de pepene.
  • 2.Intr-o cratita punem ulei de masline si calim ceapa la foc mic pana devine aurie.Adaugam apoi pasta de tomate si amestecam bine.
  • 3.Lasam pe foc 5-8 minute pana se combina ingredientele dupa care adaugam rosiile, usturoiul, legatura de plante aromatice, apa si zaharul.
  • Dupa ce aducem sosul in punctul de fierbere il lasam sa fiarba la foc mic, lent, lejer pentru 3-4 ore, amestecand din cand in cand.
  • In timp ce fierbem sosul acoperim cratita cu un capac cu gauri pentru a ajuta la evaporarea lichidul.Daca nu avem un capac cu gauri, punem un capac simplu lasand o deschizatura mica intr-o parte, nu mare, deoarece nu vrem sa scada sosul mult dintr-o data, vrem sa il fierbem la foc mic pentru a se combina placut toate ingredientele.Cum spuneam, fierberea lenta tine de reusita acestui sos:-)
  • 5.Cand sosul a scazut si a capatat o consistenta groasa, indepartam legatura de plante aromatice.Adaugam busuiocul taiat marunt, pasilele de aspirina sfaramate, amestecam bine si mai punem pe foc pentru inca 10 minute.
  • 6.Acum sosul este gata de pus in borcanase, pe care le inchidem si le punem la sterilizat intr-o oala cu apa pentru 30 de minute.Dupa acest timp le lasam sa se raceasca in apa in care au fiert si abia apoi le punem la pastrat in camara, sau intr-un alt loc rece.
Note:
  • Cine doreste poate adauga morcovi maruntiti si radacina de telina.In acest caz acestea se pun la calit impreuna cu ceapa si se creste putin cantitatea de ulei.
  • Daca doriti o aroma mai plina, pe langa condimentele propuse de mine mai puteti adauga si oregano, sau coriandru.
Spor si pofta mare va doresc!!!    
  
        
                           

14 comentarii:

  1. Draga mea esti o harnicuta si te felicit!Sosul asta de rosii e minunat,eu il ador cu paste si nu numai!Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da Flory,harnicuta...ma straduiesc si eu cum pot.Cu paste sigur e un deliciu.
      Te pup si eu:-)

      Ștergere
  2. ANgelicooooooooo...da' ce bine arata!!! Sa-ti dau adresa mea? :))))

    Am intrat acum la tine, ca nu am cotrobait demult pe bloguri....lipsa mare, dar mare de timp...anyway...fata mea...am murit cand am vazut ultimele tale minunatii cu rosii etc etc...doamneeee!!! si pozele..superbe! felicitari pt to.
    Dar pe FB cand apari??????????????????????
    apropo lasa-mi un r de tel pe mail...ca vreu sa te sun sa te pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daaaa Alice,da-mi adresa ta :-)))
      Mersi frumos de laude,prea multe pentru mine.
      Vin si pe Facebook da nu stiu cand o sa am timp sa ma apuc de invatat chichitele de acolo...cred ca-mi trebuie un profesor pana o iau din loc:-)))mi se pare tare complicat.
      Iti las si numarul meu,mi-e dor sa te aud.
      Te pup cu drag si pe zana ta la fel:-)))

      Ștergere
  3. Ai dreptate, trebuie fiert incet, fara graba, cu rabdare. E un secret care e esential pentru un sos bun. Pupam si o saptamana frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  4. Tare bun trebuie sa fie, la ce arome delicioase ai pus acolo. Si mama mea face, eu inca nu m-am incumetat, cine stie...poate vine si vremea aia :P pupicei!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Va veni si vremea aia Poliana,ai rabdare doar.
      Pupici si de la mine:-)))

      Ștergere
  5. Chiar ma gandeam zilele astea ca ar fi timpul sa ma apuc de sos si suc de rosii. Al tau e minunat!!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...