duminică, 12 august 2012

Alifie de galbenele facuta in casa

Alifia aceasta face parte dintr-o categorie non-food, n-are legatura cu mancarea, dar tin neaparat sa v-o prezint.
Ideea si reteta mi-a dat-o Lia, cand am avut o arsura de la soare si nu stiam cu ce sa ma ung sa-mi treaca mai repede.Dupa ce Lia mi-a zis de aceasta minune de planta, am tras un ochi in gradina si am zarit randurile intregi de galbenele care se scaldau la soare.Eu de fapt le culegeam si le puneam la uscat pentru ceai, dar acum, stiam ce am sa fac din ele:alifie de galbenele.... si sincer va zic n-am stat mult pe ganduri pana m-am pus pe treaba.
Cu totii stim cat sunt de folositoare galbenelele si cat de bine trateaza  multe afectiuni ale pielii si nu numai.Zic nu numai, deoarece aceasta alifie este un inamic de temut si pentru varice.Se pun cataplasme pe locul afectat si in timp...cam o luna, doua de tratament perseverent, varicele se reduc.
Ar mai fi multe de spus, dar netul ne da toate informatiile de care avem nevoie, nu mai e cazul sa le rescriu.
M-am documentat si eu mai bine cu privire la beneficiile acestei alifii si conclud ca este obligatoriu sa am alifia de galbenele in casa de acum inainte tot timpul.
La fel va propun si voua:-)

*Procedeul de obtinere a alifiei este foarte simplu.Eu am facut asa:
  • Am pus intr-o cratita 500 gr. untura de porc curata si proaspata, am pus cratita pe foc.Cand s-a infierbantat si a inceput sa sfariie am adaugat doua maini pline de galbenele.
  • Am lasat pe foc cam doua-trei minute dupa care am oprit focul.Am pus cratita sa stea o zi (se poate chiar si doua) dupa care am pus-o din nou pe foc la incalzit.De data aceasta nu am mai lasat sa fiarba, doar sa se topeasca grasimea.
  • Am strecurat totul foarte bine printr-un tifon, am stors foarte bine si tifonul cu mana pana plantele au ramas aproape uscate.
  • Am turnat lichidul obtinut intr-un borcanel si in doua cutiute pe care le aveam goale.Le pastrez la rece in frigider unde grasimea se solidifica si deveni o crema potrivit de tare. 
  • Atat!
Note:
*Soacra mea avea pe o portiune a piciorului o varica care era foarte dureroasa.In fiecare seara i-am pus cataplasme cu alifie de galbenele asa:am uns o bucata de tifon cu un strat mai generos de alifie, am aplicat-o pe partea cu probleme a piciorului, am infasurat locul in folie alimentara si a ramas asa peste noapte.Cat lipseam eu, ea repeta constant operatiunea seara de seara, fara intrerupere.Varica si-a redus din volum, durerea nu mai este permanenta si s-a redus semnificativ din intensitate.

*Alifia de galbenele pregatitia in casa este foarte buna si pentru piele arsa de soare.
Ungem locul afectat si in doua zile este ca si nou.

Cam atata experienta am pana acum cu aceasta alifie de care sunt foarte incantata.Poate ca multi dintre voi deja stiati de ea, am auzit si eu, dar nu am mai facut-o pana acum.
Niciodata nu este prea tarziu, nu?
Sper ca v-am convins cat de cat ca merita sa o aveti si voi in casa.
Sanatate va doresc tuturor!

7 comentarii:

  1. Esti o zana buna!Nu faci doar mancare si fotografii senzationale ci ai si grija de toti ai tai!
    E tare tare buna alifia asta! :* :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Alina draga mea,ce frumos mi-ai zis...e cel mai tare compliment pe care l-am primit:-)))Mersi frumos.Sa sti ca ma straduiesc si eu cum pot caci imi place sa stiu bine pe toata lumea ca mi's tare dragi:-)
      Alifia intradevar ca-i buna,imi place tare mult.
      Ne auzim:-))
      Te pup cu drag!!!

      Ștergere
  2. eu am facut alifia de galbenele lasand florile la macerat intr-un borcan cu ulei de masline, cred ca vre-o saptamana. Dupa care am strecurat uleiul si l-am incalzit cu o bucata de ceara curata de albine. Turnata inapoi in borcan, se solidifica frumos. Ptr cei care n-au acces la untura.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E foarte bune ideea!
      Multumesc frumos pentru pont.
      Te mai astept pe la mine:-)

      Ștergere
    2. Anonim, foarte buna alegere uleiul de masline dar timpul de macerare e scurt. Macerarea in alcool dureza aproximativ 7 - 10 zile. Insa macerarea in uleiuri vegetale e bine sa fie de minim 14 zile si este indicat chiar 3 - 4 saptamani.

      Ștergere
  3. Florile se folosesc uscate sau proaspete? Multumesc, sanatate

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna :)
      Eu am folosit flori uscate.
      Mult spor si sanatate va doresc!

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...