luni, 20 august 2012

Dulceata de fructe cu ciocolata

Azi va prezint ceva dulce pentru la iarna de-a dreptul delicios.O combinatie reusita intre fructe si ciocolata si in plus o metoda mai sanatoasa as zice eu pentru copiii si adultii:-))) care sunt maaari amatori de ciocolata.
Pozele exprima cam putin din tot ce ne da dulceata asta...mare pacat :-( caci as vrea sa va conving cu adevarat ca este exceptional de buna.
Pentru cei temerari si in cautare de gusturi noi le doresc spor la treaba si la mai incolo.. pofta ciocolatoasa:-))))
Enjoy!
Ingrediente:
-1 kg. de pere
-0.300 gr. mere
-700 gr. de zahar
-zeama si coaja de la o lamaie
-zeama si coaja de la o portocala
-1 baton de scortisoara
-1 baton de vanilie
-250 gr. ciocolata neagra(72% continut de cacao)

Mod de preparare:
  • Taiem perele si merele spalate in prealabil in cubulete marunte sau felii fine.
  • Intr-o cratita punem fructele, adaugam zaharul, zeama si coaja de lamaie, sucul si coaja de portocala, semintele de la pastaia de vanilie si apoi batonul de scotisoara.Amestecam usor.
  • Punem cratita pe foc si lasam sa dea in clocot 5 minute dupa care luam de pe foc.
  • Adaugam ciocolata si amestecam pana totul se combina bine.Lasam amestecul sa se raceasca si apoi punem cratita acoperita cu o folie alimentara la rece peste noapte.
  • A doua zi indepartam folia si punem din nou cratita pe foc.Lasam sa fiarba amestecul la foc mic cam 40-50 de minute amestecand din cand in cand.Facem proba inchegarii si daca dulceata se incheaga bine este gata.
Nota:In acest moment cine doreste poate sa puna dulceata intr-un blender si sa o faca pasta.Initial acesta era si planul meu,dar m-am razgandit...bucatile alea de fructe aratau prea bine asa intregi,asa ca ,am renuntat si n-am facut rau...sincer va zic,este atat de buna dulceata asta!!!
  • Dupa acest timp luam dulceata de pe foc o turnam fierbinte in borcane,le inchidem si apoi le punem la sterilizat intr-un vas in care punem apa pana ajunge la gura borcanelor si lasam sa fiarba 30 de minute din momentul in care apa incepe sa fiarba.Lasam borcanele sa se raceasca in apa in care au fiert si apoi le depozitam in frigider unde pot sta pana la doua luni.
  • Atat a fost:-)!
S-aveti pofta!!

12 comentarii:

  1. Felicitari pntru blog si mai ales pentru fotografii! Am o intrebare legata de aceasta reteta. Cat tin borcanele cu acest tip de dulceata? Ma refer la termenul de valabilitate. Trebuie consumate foarte repede sau merg tinute mai mult timp in camara?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Mihaela,Multumesc frumos pentru aprecieri,sunt onorata:-)
      Eu acum am facut prima data aceasta dulceata.De ce?Pentru ca sora mea mi-a adus din Franta un borcan si m-a dat pe spate de buna ce a fost.Am zis ca vreau sa fac si eu si prima intrebare pe care i-am pus-o a fost exact ca si a ta:daca sta pe iarna?
      Dulceata ei de fructe cu ciocolata care mi-a adus-o a facut-o dintr-o carte in care sunt prezentate o multime de bunatati printre care si asta cu ciocolata.Pentru ca nu se''impaca''prea bine continutul de zahar cu cel de grasime,dulceata nu sta pe iarna,este mai mult o delicatesa care poate fi oferita ca si dar,in borcanele mici ambalate frumos,servita cu ocazii mai speciale sau,pur si simplu pentru deliciul meselor de zi cu zi.Se pastreaza la frigider,pana la doua luni...daca apuca:-))
      Cu toate astea,merita facuta...este o combinatie de vis!
      Multumesc de vizita si daca mai ai intrebari sunt aici si iti raspund cu mare drag.
      O seara faina sa ai!Pup.

      Ștergere
  2. Uite ceva la care nici cu gandul nu gandeam... Sunt tare curioasa de gust! Pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cristina mie-mi place muuult de tot.Astept impresii si de la tine:-)
      Pup si eu!

      Ștergere
  3. vaaaai doamnaaaa vrei sa ma ucizi? pai nu-ti mai ajunge gemul intr-o parte si cioco in alta? acu le mai si combini? Gata eu am sucombat aici uitandu-ma la pozele astea!
    Pupi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ooo Brandu' cum sa te ucid???...de unde mai iau eu o prietena ca tine,haaaa?Vroiam doar sa-ti fac pofta:-)))
      Te pup cu drag,mi-era dor de tine!!!

      Ștergere
  4. Daca este vorba de ciocolata,atunci este foarte bine.Pup si simplu o ador.

    RăspundețiȘtergere
  5. Foarte interesanta dulceata ta! Si imi place ca ai lasat fructele bucati mari, sa se simta. Foarte buna! Nu am mai intalnit combinatia asta pana acum (multe n-am mai intalnit eu!).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Gabriela:-)
      Nici eu nu am intalnit multe,dar avem tot timpul de acum inainte...ce zici?
      Asta e o dulceata care ma bucur ca mi-a iesit in cale si ca mi-a incantat gustul,este foarte buna!
      Te pup si te mai astept pe la mine:-)))

      Ștergere
  6. Buna seara Angelica,
    Am ajuns sa-ti rasfoiesc blogul, dupa ce am vazut in Good Food pezentarea lui. Cred ca sunt pe-aici de vreo doua ore....si cine stie cat o sa mai stau ! Am multe de vazut ! Ma bate gandul sa pregatesc cateva borcanele si sa le ofer in dar, de Craciun, unor persoane dragi mie, care ar aprecia mult un astfel de dar. Sper ca vor fi appreciate. Cristina

    RăspundețiȘtergere
  7. Angelica,ti-am vizitat blogul si am ramas impresionata placut.Ai retete interesante,cum e si aceasta.Chiar vreau s-o incerc.Se poate face si cu alte fructe?Te pup si astept sa-mi faci si tu o vizita.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...