marți, 14 august 2012

Afine uscate

Ce  va prezint azi nu este de fapt o reteta, nici macar nu este ceva ce-am gatit eu, as putea spune ca ...s-au ''gatit'' singure:-)
Este vorba despre afine uscate.Cu aceasta postare vreau doar sa reamintesc celor care au uitat de varianta asta de pastrare a afinelor pentru la iarna.
Mie deja mi s-a uscat prima tura pe care am pus-o la soare cam de o saptamana :-)
Spor!!!
Am procedat asa:
  • Am pus intr-o tava mare un rand de prosoape de bucatarie si am imprastiat un strat subtire de afine spalate si uscate bine, niveland usor.
  • Le-am pus intr-un loc cu soare puternic si le-am lasat acolo sa se bronzeze.
  • Zilnic ''le-am vizitat'' si le-am intors usor cu mana.Toata treaba asta de du-te-vino a durat o saptamana.
  • In ultima zi am verificat daca sunt gata:am luat o afina in mana si am strans-o bine;daca nu iese zeama din ele si au o textura dura, uscata, sunt gata, daca nu, mai lasati-le, totul depinde de soare.
  • Cand au fost uscate le-am rasturnat intr-un saculet de panza frumusel foc, apoi intr-o cutie si la iarna...in prajituri cu ele...sau, ma rog..daca nu vor sfarsi toate in prajituri, vor fi mancate ca si stafidele pe post de gustari.
  Deci,nu uitati si de afine uscate pentru la iarna.Ale voastre sunt gata ...sau in lucru:-)))?
Ale mele sunt dulci foc si arata asa:

4 comentarii:

  1. Anul asta nici nu le-am gustat:(...dara sa mai pun la uscat :(...dar daca ai pus tu din belsug poate ma aleg si eu cu un pumn doua :)))...glumesc :D
    Pup :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si cu douazeci Lory,ca nu-i niciun bai,a dat Domnul... deci este de unde:-)))
      Te pup draga mea:-)

      Ștergere
  2. Da, eu sincer nu m-am gandit la varianta asta, le-am pus in congelator si gata :P Daca mai gasesc afine al piata pun si eu in aplicare metoda asta! Pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poliana cu varinta asta si faci si economie de spatiu in congelator:-)))
      Mie tare mult imi place sa le pun asa,cand copii au chef de rontait ceva,deschid saculetul si ii servesc...le mananca tare bine.
      Astept impresii.
      Te pup:-)

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...