sâmbătă, 4 august 2012

Ciolomada

In fiecare an fac aceasta ciolomada, imi place muuult.
Noi asa ii spunem, nu stiu, cred ca dupa denumirea din limba maghiara csolomade.Mai toate cunostintele mele fac aceasta ciolomada.Reteta o stim de la tanti Iby care e tare priceputa la din astea. Eu am inbunatatit-o sa-i zic asa, mai dupa gustul meu si am adaugat si morcovi si ceapa.Sunt tare bune murate.Aceasta ciolomada merge de minune langa multe preparate cu carne chiar si langa o mamaliguta cu tochitura.
Ce am pregatit eu acum nu este pentru iarna, este ca sa o mancam peste 5-6 zile, reteta insa e scrisa pentru iarna.Ciolomada pentru iarna am sa pregatesc mai incolo cand o sa fie si gogonele.Acum eu am inlocuit gogonelele cu dovlecel.
Din aceasta reteta ies aproximativ cam 10 borcane de 800 gr.Eu intotdeauna o pun o tot felul de borcane mari sau, mici asa ca nu e ceva fix.De asemenea ingredientele pot varia dupa placul fiecaruia, mai luati din ele sau mai puneti.
Oricare ar fi varianta va fi la fel de gustoasa.
Spor!
Iata si reteta de ciolamada pentru la iarna:
Ingrediente:
-1 varza alba
-1 varza rosie
-1.5 kg. castraveti
-1.5 kg. ardei grasi de diferite culori(sau gogosari)
-1 conopida potrivita
-3 morcovi
-3 cepe rosii
-3 cepe albe
-1 kg. gogonele
-500 gr. zahar
-0.5 l. otet
-3 linguri de sare
-2 linguri boabe de mustar
-2 linguri boabe de piper(optional)
-2 linguri boabe de coriandru
-1/2 plic de conservant

Mod de preparare:
1.Taiem fidelute si rondele subtiri toate legumele, conopida o desfacem buchetele.Punem sare ,amestecam usor si lasam sa stea de seara pana dimineata.

2.A doua zi asezam le asezam pe toate in borcane curate.Lichidul pe care il lasa legumele il turnam intr-o oala si adaugam peste otetul, zaharul, boabele de mustar, boabele de piper, boabele de coriandru, mararul uscat apa, dar nu multa.Daca mai trebuie mai completam cat sa ne ajunga sa se umple toate borcanele.Eu am estimat.Punem oala pe foc si lasam pana da cateva clocote, apoi punem si conservantul.
3.Turnam apoi zeama fierbinte in borcane si le inchidem.

4.Punem borcanele in camara si iarna servim ciolomada langa diferite fripturi, chiar si cu slanina.
Pofta buna!  
                                                

Note:
  • Pentru cei care nu doresc sa puna conservant faceti asa:puneti borcanele curate in cuptor 20 de minute pentru a le steriliza.Umpleti-le apoi cu ciolomada, capsati-le si le puneti la fiert intr-o oala cu apa pana ajunge apa la capacul borcanului, cam 5-10 minute din momentul in care fierbe apa.
  • Pentru cei care doresc ca aceasta ciolomada sa fie mai iute, puteti pune 1-2 ardei intregi daca folositi borcan mare, sau cate un sfert in borcanele mici (eu am pus cate un ardei intreg pentru ca a fost borcan mare).
  • Cine nu doreste sa faca aceasta zeama poate folosi si picant fix.Am facut si asa si a iesit grozav.
  • Daca nu va place sa simtiti boabele de piper si de mustar, inainte de a turna zeama in borcane strecurati-o.Dar la fiert se pun obligatoriu,dau un gust mai bun.
S-aveti spor!!!

8 comentarii:

  1. Tatal meu face,este delicios.
    Imi place mult cum arata,este frumos colorata.
    O zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  2. Super....no ca sa stii tot asa o fac si eu ...diferenta este ca eu o stiu reteta de la bunica !!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. No,abia astept:-))Asa-i ca merita sa o avem in camara la iarna?...e grozava.
      Te pup.

      Ștergere
  3. Imi place combinatia de culori!Cu siguranta tare bun!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Wow,de cind căutăm eu reteta de ciolomada:)... Așa se spunea si la noi in Ardeal:).Arata bine si știu ca e cea mai buna muratura linga o portie mare de cartofii prajiti cu brinza:).Thanks pentru reteta.O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cam de aceeasi parere sunt si eu,cea mai buna muratura!
      Si io is din Ardeal,deci ,de aici denumirea.
      Te pup si te mai astept cu drag pe la mine:-)
      Duminica faina!

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...