sâmbătă, 10 aprilie 2021

Cannoli cu crema de ciocolata amaruie de la Sweeteria

 Dragi prieteni, 

de când îmi doream să vă arat o rețetă pe care pur și simplu o ador. Este vorba despre cannoli. Variante ale acestui desert sunt foarte multe, cel mai consacrat fiind cel umplut cu cremă ricotta și fulgi de ciocolată . 

Eu azi am ales să vă aduc o variantă care conține 0 calorii, zero indice glicemic, și asta datorită faptului că am pregătit totul cu îndulcitori de la Sweeteria. 

Bănuții de ciocolată i-am folosit la cremă, îndulcitor nectar din agave la caramelizat arahidele și zahăr Dulcisor la aluat. 

Gustul final a fost de vis, tare mi-aș fi dorit să pot împărți cu toată lumea măcar câte o bucățică. 

Enjoy!

Ingrediente :

*Cannoli :

-250 făină

-2 linguri de Dulcișor de la Sweeteria 

-1 lingură cacao

-1/2 linguriță scorțișoară

-1/2 linguriță cafea ness

-1 lingură și 1 linguriță unsoare

-80 ml. vin, sau oțet

*Crema ganache :

-500 ml. smântână grasă

-500 gr. bănuți de ciocolată amară de la Sweeteria

-1 lingură esență de ciocolată 

*Mai avem nevoie de:

-zahăr praf pentru pudrat 

-arahide caramelizate (eu le-am pregătit așa:am caramelizat arahide cu puțin îndulcitor nectar din agave, le-am răsturnat apoi pe o hârtie de copt să se răcească, după care, le-am măcinat grosier într-un robot) 

-ulei, sau unsoare pentru prăjit 


Mod de preparare:

*Pentru început pregătim crema de ciocolată;

1.Punem bănuții de ciocolată și smântâna într-o cratiță la foc mic. Amestecăm din când în când până ciocolata se topește total, dar avem grijă ca amestecul să nu dea în fiert. Când ciocolata este topită, trebuie să ne rezulte un amestec mătăsos și cremos. 

2.Acoperim cu o folie alimentară și dăm cratița la rece pentru vreo 4 ore, sau până amestecul s-a răcit și întărit foarte bine. 

*Pregătim cannoli ;

1.Punem toate ingredientele într-un castron și începem să le mixăm cu paletele de aluat. În lipsa mixerului, frământăm 

cu mâna.

2.În final, cam după 10 minute de frământare, trebuie să ne rezulte un aluat dens și ușor tare. 

3.Îl infoliem și îl dăm la rece pentru cel puțin o oră . Dacă stă peste noapte la rece, este și mai bine. 

4.Începem să pregătim cojile de cannoli. Rupem o bucată potrivită din aluat și o întindem foarte, foarte bine cam de 2 mm. 

5.Cu un inel de inox, sau cu un pahar, tăiem cercuri. Rulăm fiecare cerc pe câte un tub de metal și lipim marginile cu albuș de ou.Procedăm la fel cu tot aluatul. 

6.Prăjim cojile în baie de ulei, (sau dacă doriți unsoare) până acestea încep să facă bășicuțe deasupra și să fie crocante. 

7.Desprindem cojile de pe forma de inox și le punem pe un șervet de bucătărie. 


*Pregătim crema Ganache de ciocolată amăruie Sweeteria ;

1.Scoatem de la rece amestecul de ciocolată și îl mixăm până acesta se spumează foarte bine. 

2.Adăugăm esența de ciocolată, mai mixăm puțin, după care punem crema deoparte. 


*Asamblăm cannoli ;

1.Punem cremă de ciocolată într-un poș fără șpriț, (sau cu dui simplu) și umplem fiecare cannoli cu cremă. 

2.Scufundăm marginile în arahide caramelizate, sau fulgi de ciocolată , cum doriți. 

3.Pudrăm cu zahăr cannoli și îi servim. 

Poftă mare vă doresc! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...