joi, 9 august 2012

Ciuperci la borcan cu usturoi

E faina tare reteta asta si partea buna este ca se poate face cu orice fel de ciupercute aveti.Eu am avut bureti de borta,la noi asa le spune.N-as sti sa va spun care este denumirea lor reala pentru ca eu cred ca in fiecare regiune le spune in alt fel....sau poate tot asa,nu stiu:-)
Am mai facut aceasta reteta o singura data cu ciuperci champignion ,le-am gasit cel mai usor ...dar in supermarket, si a iesit foarte buna.Varianta asta cu bureti de borta(eu i-am cules:-))a iesit....si mai buna.Cat despre aspect... e demential.Faptul ca am asociat ciupercutele cu ulei de porumb a imbogatit gustul si dat conservei si o culoare aurie ,superba,de toata frumusetea.
Din ingredientele date mi-au iesit doua borcane mari.
Ingrediente:
-2 kg.ciuperci (de care doriti)
-4 cepe
-2 caciulii de usturoi
-sare
-boabe de piper
-otet
-ulei de porumb
Mod de preparare:
1.Curatam ciupercile,le taiem codita ,le spalam si le punem la scurs.
Separat intr-o tigaie punem ulei de porumb(nu exagerat de mult)punem la calit ceapa taiata fideluta si o lasam pana capata o culoare aurie.
2.Punem apoi ciupercile si le lasam pana incep sa se inmoaie,totul la un foc mic.Evitam sa amestecam cu lingura pentru a nu sfarama ciupercutele,invartim doar cratita.Lasat pe foc pana ciupercutele sunt patrunse,dupa care adaugam sare,piper si usturoiul taiat felii fine sau pisat si mai invartim usor de cratita,daca este cazul .

3.Tragem cratita deoparte si dupa ce s-au racit putin ciupercutele turnam peste ele patru linguri de otet.Lasam putin sa se mai patrunda gusturile si apoi le punem in borcane si presaram deasupra cateva boabe de piper.

4.Inchidem borcanele.Intr-o oala punem un prosop pe fund si apa pana aproape la gura borcanelor.Asezam borcanele si le sterilizam 30-4o de minute.Eu fac asta cu orice conserva pentru siguranta.Dupa ce au fiert,oprim focul si le lasam sa se raceasca in apa in care au fiert.Le punem apoi la pastrat in loc rece si intunecos.

Note:

  • *Aceste ciupercute trebuie sa fie acrisoare,asa ca daca cumva nu sunt suficient de acrute mai adaugati putin otet, cu conditia de a astepta de fiecare data sa se patrunda gusturile.Puteti pune chiar si mai mult deoarece pana le va veni randul sa le mancati gustul otetului se va mai diminua.
  • *Coditele le-am pregatit si le-am mancat ca o tocanita dupa aceea.Daca voi doriti si va plac puteti sa puneti ciupercile cu codite in borcane,dar coditele sa fie crude si proaspete.Daca nu sunt proaspete puteti sa fierbeti oricat pe ele, tot nu vor avea textura si gustul dorit.
  • *Cine doreste ca aceste ciupercute sa aiba mai multe arome poate adauga si foi de dafin ,cimbru,rozmarin ,busuioc insa vor pierde mult din gustul intact al ciupercutelor si al usturoiului care domina.Fara aceste adaosuri veti putea folosi ciupercutele in mai multe variante urmand ca in momentul gatirii sa adaugati ingredientele aferente dorite.

Va doresc pofta buna!

8 comentarii:

  1. foarte bine arata! frumos blog! :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce culoare frumoasa au ciupercutele astea! Am facut si eu in primavara. Am folosit ciuperci champignon, dar nu se compara cu astea. Pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai dreptate Rita,nu se compara cu ciupercile champignion,acelea sunt mult mai fade:-(La culoare eu zic ca a contribuit si uleiul de porumb.
      Te pup si eu:-)

      Ștergere
  3. Imi plac asa de mult ciupercile,ca as fi in stare sa le pun si in prajituri!
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hi,hi,hi ce simpatica ai fost!
      O prajitura cu ciuperci...chiar ca ar fi interesant;-)
      Pup si eu.

      Ștergere
  4. Mai , fug repede de la tine ca tare mi-ai facut pofta cu ciupercile astea !! ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mi se intampla si mie de multe ori sa dau de ceva care imi face tare mare pofta..si culmea ca in ultima vreme tot seara ma apuca:-)
      Te pup.

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...