vineri, 25 mai 2012

Desert care ''se destrama''

Mi s-a parut foarte interesant acest desert de cum l-am vazut prima data, asa ca, l-am facut si eu.
Vreau sa va zic ca este tare bun, un desert de contrast, crocant,moale si pufos.In plus, e potrivit in orice ocazie...ba ca aveti pofta de cave dulce, ba ca doriti sa delectati pe cineva cu ceva nou care sa starneasca o multime de intrebari, ba stiu eu mai ce...
Eu zic ca merita incercat.Urmeaza sa fac si varianta sarata, cu branza si seminte...sunt curioasa cum va fi, asa ca stay tuned... eu abia astept:-)))


Ingrediente:
Aluat:
-385 gr. faina
-50 gr.zahar tos
-1 plic de drojdie uscata
-2 oua la temperatura camerei
-60 gr. de unt
-80 ml. de lapte
-60 ml. de apa
-1/2 lingurita de sare
-1 lingurita esenta de vanilie
Pentru umplutura:
-200 gr. zahar tos
-2 lingurite de scortisoara macinata
-2 linguri de nuci macinate(optional)
-60 gr.de unt

Mod de preparare:
1.Intr-un bol mai mare amestecam 280 gr. de faina cu zaharul, sarea ,drojdia si il punem apoi deoparte.

2.In alt bol ,mai micut, batem bine ouale si apoi incorporam, untul topit, esenta de vanilie si laptele, dar sa fie caldute.

3.Turnam amestecul peste ingredientele uscate si amestecam bine cu o spatula.Adaugam treptat restul de faina si framantam aluatul cu mana bine cam 10 minute.Punem vasul deoparte intr-un loc caldut la dospit cam pentru o ora pana acesta isi dubleaza volumul.
4.Dupa ce a crescut, punem aluatul pe o suprafata pudrata cu faina si il intindem intr-un dreptunghi de 30/50 cm.
5.Ungem aluatul cu unt topit si apoi presaram scortisoara amestecata cu zaharul.Cu ajutorul unui cutit de pizza taiem aluatul pe lungime in fasii egale si apoi pe latime la fel, pana ne rezulta cubulete egale.

6.Suprapunem cubuletele si apoi le asezam pe rand intr-o tava de cozonac in care am pus hartie de copt care este necesara, deoarece in timpul tratamentului termic zaharul se va topi si se va lasa la fund pe hartie .

7.Punem un prosop pe tava si lasam sa stea 10-15 minute pana mai creste, dupa care dam tava la cuptor, la foc mediu pentru 30-40 de minute.O suprafata aurie mai intensa ne da de veste ca desertul este bine facut si in interior.

8.Scoatem tava din cuptor si o lasam sa se raceasca.Cand scoatem desertul din tava, daca este cazul dezlipim marginile cu ajutorul unui cutit.Rasturnam tava, scoatem cu grija desertul, apoi servim langa o cana de cacao, sau de lapte.
Pofta mare s-aveti!!!!

10 comentarii:

  1. Myaaamyyy arata delicios,ma servesc si eu cu o bucatica din aceasta minunatie!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  2. Am facut si eu odata, dar nu am apucat sa-l fotografiez pentru ca a disparut imediat. Si cu branza cred ca e tare bun!

    Weekend placut!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cam aceeasi soarta ar fi avut si desertul asta daca erau copiii acasa :-)))
      E bun si cu branza,in curand va rula si reteta ;-)
      Te pup Ancuta!

      Ștergere
  3. Ce l-as destrama si eu intr-o dupa amiaza langa un 3in1 :)).
    Pup fata draga. Bune toate la tine acolo?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Un 3 in 1 ''destram'' si eu cu tine la o poveste :-))).
      Toate's bune Gaby,te pup si eu!

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...