marți, 15 mai 2012

Terine de pui cu ciuperci

REAL,-...cand aud  de promotiile hypermarket-ului  Real,- ,primul lucru care imi vine in gand sunt catelusii de plus pe care i-am castigat cu maaare efort  datorita punctelor cumulate.Greu ca greu ,dar va zic ca  a meritat tot efortul pentru ca ,copiii mei sunt super-extra-mega atasati de catelusii cei pufosi ,dragalasi si atat de adorabili.Am fost incantata ca am adunat toata colectia de catei ,in asa fel am reusit sa le implinesc copiilor mei o dorinta si au fost tare fericiti :-)
Acum ,cu provocarea din magazinul Real,si cu provocarea de creativitate este sansa mea de a fi super fericita daca voi reusi sa fiu ''stapana'' unui vas de marca ca si cele din gama Pyroflam.
Am vazut in Real aceste minunatii expuse pe standul promotional si am zabovit minute bune langa ele,imi tot faceau cu ochiul si sincer,parca se cereau la mine acasa :-))).
Cu toate ca pretul nu este mare la cat sunt de grozave, bugetul meu lovit de criza ma impiedica sa-mi achizitionez unul.Asa ca, am inceput sa-mi adun puncte, insa le adun cam greu...upsss :-(
Poate voi reusi pana se termina promotia, sau ,poate intre timp voi reusi sa va conving pe dumneavoastra cei din juriu (si nu numai)cu bunatatea pe care as gati-o intr-o Tava rectangulara Pyroflam mica .
***********
Am o preferinta culinara pe care o recomand cu tot dragul de fiecare data si anume terina din pui cu ciuperci.Un preparat de-men-ti-al!!!
Un vas ca si cele din gama Pyroflam m-a impiedicat sa gatesc aceasta terina intr-o singura tava,asa ca m-am oprit la portii individuale, in alte diferite forme.
Acum imi permit sa-mi imaginez (macar virtual  )cat de usor pot sa  gatesc o terina de pui  cu ciuperci intr-o tava de marca.De ce ?Pentru ca are o multime de avantaje:sunt super rezistente la diferite temperaturi( chiar si la intemperii :-)),se pot folosi in orice conditii chiar si daca pregatesc acest fel dinainte,pun vasul cu terina in congelator,si in momentul cand vreau sa o prepar termic,doar trebuie sa  scot tava si sa o pun la cuptor .Nu-i asa ca e grozav?
In plus,va dati seama ce repede as termina treaba in bucatarie, caci vasele din gama Pyroflam se curata fooooarte usor si nici nu as avea nevoie de bureti sau de prafuri abrazive :-)))-asta da economie ;-)
Aspectul impecabil este garantat 25 de ani si cred pe cuvant acest lucru,deoarece aceste vase sunt confectionate dintr-o sticla borosilicat speciala de foarte buna calitate.
***********
Deci ,sa recapitulez ...sunt oachese tare(adica sunt beton de faine)sunt rezistente si longevive ,sunt practice si foarte usor de curatat ,sunt foarte versatile si adaptabile oricarui mod de gatit ,fie el in cuptor sau pe aragaz.Gata ,io m-am convins ca sunt geniale!!!Pe langa terina asta as face mii de bunatati intr-un astfel de vas,pe cuvant :-)
Daca vreti sa va convingeti si voi de toate calitatile lor ,trebuie doar sa  postati o reteta pe care sa o gatiti intr-unul din minunatele vase Pyroflam si unul poate fi al vostru  :-).
Gata ,am zis tot,acu' scriu reteta.
Cu bine !!
Ingrediente: 
Terina :
-800 gr.piept de pui
-400 gr.hribe(sau in lipsa lor, alte ciuperci,de care doriti)
-4 oua
-100 gr.parmezan maruntit bine
-2 cepe
-4 catei de usturoi
-16 felii subtirele de bacon sau prosciutto
-3 linguri de unt
-sare si piper
-1/2 legatura de verdeata
-100 gr.cascaval razuit
-unt pentru tapetat formele
Sos:
-150 ml.smantana grasa
-3 catei de usturoi
-3 lingurite de capere scurse bine de zeama
-3 lingurite de patrunjel
-sare si piper



Mod de preparare:
Terina:
1.Taiem ceapa si usturoiul marunt,le calim intr-o tigaie in untul topit.Adaugam apoi ciupercile taiate cubulete marunte,le calim putin si pe ele,dupa care adaugam pieptul de pui taiat cubulete.
Lasam pe foc cam 10 minute ,mai amestecam ,intre timp potrivim gustul cu sare si cu piper,adaugam verdeata tocata marunt, dupa care tragem tigaia de pe foc si lasam sa se raceasca.


2.Cand s-a racit, punem jumatatea din compozitie intr-un robot,adaugam ouale,parmezanul si le maruntim inca putin.Amestecam apoi  usor cu jumatatea ramasa intreaga.Omogenizam bine.
3.Ungem cu putin unt forme dreptunghiulare de inox sau ceramice,le tapetam pe laterale cu felii de bacon (sau prossciutto),impartim compozitia in mod egal in fiecare forma si presaram deasupra cascaval ras.
4.Asezam formele intr-o tava si dam tava la cuptor,la foc mediu, pana suprafata este bine rumenita si capata o culoare aurie.
Nota:Daca nu doriti portii individuale, puteti pune jumatate din cantitaea de bacon pe fundul unei tavi mari, deasupra amestecul de pui si ciuperci,acoperiti cu restul de bacon si apoi cu cascavalul razuit.Coacem terina intreaga si apoi o servim feliata.

Cat timp stau terinele la cuptor, pregatim sosul asa:
Batem  smantana foarte bine(eu am avut de casa) si apoi  adaugam usturoiul,caperele si patrunjelul maruntite bine intr-un robot.Adaugam sare,piper si amestecam usor.(Eu am pus si 2-3 frunze de menta.)
Note:In sos puteti sa mai puneti si castraveciori murati.


5.Cand sunt gata terinele si capata o culoare aurie,scoatem formele din cuptor si le lasam putin sa se tempereze.Asezam o portie de terina pe farfurie alaturi de sosul de capere si garnitura aleasa.
In poza prezentata de mine, este o garnitura din  sparanghel imbracat in prosciutto,cilindrii de cartofi copti umpluti cu piure de dovleac si sosul de capere asezat  in tubulete de cascaval.
Decoram cu rosii cherry sau fiecare dupa imaginatie.
Pofta buna!



2 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...