luni, 28 mai 2012

Tort de ciocolata

Am vazut un exceptional tort la Lory pe care l-am si pregatit in cadrul concursului aniversar gazduit de Bucataresele vesele de ceva vreme.
Este atat de bun...n-am cuvinte.
Mai jos am sa pun reteta pentru o jumatate de portie din care iese un tortulet cu diametrul de 18 cm. ca si cel din imagine.Daca doriti unul mai mare atunci trebuie doar sa dublati cantitatea.Reteta va fi exact asa cum a pregatit-o Lory,nu am schimbat nimic la ea,pentru ca nu aveam ce ...este prea grozava!
Pup Lory si multumesc!
Ingrediente:
Blat:
-4 oua
-4 linguri de zahar
-3 linguri de faina
-2 linguri de cacao
-1-2 lingurite esenta de rom
Crema 1:
-120 gr. ciocolata cu crema de cocos(Schogetten)
-50 gr. ciocolata alba
-150 ml. de  frisca
Crema 2:
-100 gr. de ciocolata cu crema tiramisu(Schogetten)
-50 gr. de ciocolata amaruie
-150 ml. de frisca
Sirop:
-100 gr. zahar
-2 linguri de praf cappucino
-50 gr. de ciocolata amaruie
-150 ml. de apa
Decor:
-150 gr. de ciocolata amaruie
-100 ml. de frisca

Mod de preparare:
*Blatul:
1.Separam albusurile de galbenusuri si apoi batem albusurile spuma cu 3/4 din zahar si galbenusurile cu restul  de zahar si cu esenta de rom.
2.Impreunam cele doua compozitii, punem apoi deasupra faina cernuta alaturi de cacao si amestecam lejer de sus in jos pana se incorporeaza bine.
3.Turnam totul intr-o tava rotunda cu diametrul de 16 cm. pe care o tapetam cu hartie de copt sau folie de aluminiu si o dam la cuptor la foc potrivit.Dupa ce trece testul scobitorii, o scoatem din cuptor si cand este rece scoatem blatul din forma si il taiem in 3 foi .
*Crema 1:
1.Ciocolata si  frisca lichida le punem intr-o craticioara pe care o punem la foc mic(fara sa dea in fiert) pana ciocolata este topita si se  formeaza o compozitie omogena.
2.Dam apoi totul  la rece pentru cateva ore(5-6) dupa care, cu ajutorul mixerului batem spuma pana obtinem o crema fina si pufoasa.
*Crema 2:
Procedam la fel ca la crema 1.
*Siropul:
Dizolvam praful de cappuccino in putina apa fierbinte apoi adaugam cu zaharul si ciocolata maruntita.Fierbem pana ce ciocolata s-a topit si il punem  apoi deoparte sa se raceasca.
*Asamblare:
1.Pe un platou se aseazam prima foaie de blat o insiropam cu siropul racit dupa care intindem uniform crema unu .
2.Asezam si cea de-a doua foaie de blat, o insiropam, dupa care intindem crema doi.
3.Terminam cu cea de-a treia foaie de blat insiropata.
4.Nivelam fata si lateralele tortului cu putina crema (de preferat sa oprim din crema ce am folosit la umplerea lui) si dam tortul la frigider pentru 3 ore.
5.Cand il scoatem il glasam in glazura de ciocolata si il decoram care cum doreste.
Pofta mare!

15 comentarii:

  1. Arata tare bine tortuletul tau !!! Eu nu stiu cand imi voi face curaj sa ma apuc sa fac asa ceva :9 , am avut niste tentative naspa cu torturile si m-am cam lasat pagubasa !! :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici vorba sa te lasi pagubasa!!!
      Exersand capeti dexteritatea si experienta necesara...din cate preparate esuate am avut si eu nu am avut decat de invatat.Crede-ma,fiecare ratare e constuctiva :-)
      Astept vesti.Te pup!

      Ștergere
  2. Ah de ai fi mai aproape te-as ruga sa imi faci si mie un tort de ziua mea....chiar sunt in pana de idei...adica visez la ceva, insa nu stiu la ce visez :))))))))
    Arata superb tortul tau! :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Alina mersi.
      Si io mi-as dori sa stam mai aproape.Cu toate ca distanta e aparent mica..of Doamne parca suntem la capat de lume una de alta.
      Da' ia zi...cum ai vrea sa fe tortul tau?Adica trebuie sa ai ceva in minte.nu?
      Abia astept sa vad la ce dorinta te-ai oprit.

      Ștergere
  3. Ce frumos!! Si ce suport misto ai :D
    Ia sa nu mai zici ca numa' io am acesorii faine :))
    Te pup.

    RăspundețiȘtergere
  4. Ciocolatos,nu gluma.Este pe placul meu.Ador ciocolata.
    O zi buna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E-he-he cine nu adora ciocolata?
      Seara frumoasa sa ai1
      Pup.

      Ștergere
  5. La cat de bine arata ar fi imposibil sa nu fie delicios si cum iubesc ciocolata pentru mine este perfect! yummmy

    RăspundețiȘtergere
  6. Wooow, cate tipuri de cioco...nu poate fi decat divin tortuletul!
    Chiar zilele acestea am adunat si eu cateva retete de tort de ciocolata, deoarece se apropie ziua tatalui meu, iar el (la fel ca si mine dealtfel) iubeste crema de cioco. Cred ca ma voi inspira si de aici, pentru mi se pare super delicioasa!
    Te pup

    RăspundețiȘtergere
  7. Nu pot decat sa te felicit din nou !!!! Ti-a iesit perfect!! iar prezentarea e super..era si de asteptat :) Ma bucur ca ti-a placut reteta ...e tortul de ziua lui Andreea ...a avut si ea o mica contributie la el :))) e o ciocolatoasa incurabila :D asa ca musai un tort de ciocolata a vrut :)
    Pupici Angi :*:*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mi-a placut Lory draga,si inca mult de tot.
      Cand l-am facut parca erai mai aproape de mine,e o senzatie faina:-)
      Ciocolatoasa din mine ar trebui sa mai scurteze cu atatea deserturi ,asta daca nu vreau sa planga cantarul cand ma urc pe el...upsss.
      Te pup si eu cu drag!

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...