miercuri, 9 mai 2012

Caramea dulce-sarata


Stiti ca ma dau in vant dupa combinatii dulce -sarat ...de ce sa nu fie si dulciurile sarate ????
Ingrediente:
-30-40 biscuiti sarati (eu am folosit biscuiti Tuc)
-230 gr. unt
-200 gr. zahar brun
-1/2 lingurita esenta de vanilie
-320 gr.cipsuri de ciocolata sau ciocolata menaj bloc

Mod de preparare:
1.Pregatim o tava in care am pus hartie de copt unsa bine cu ulei sau unt.Acesta pas este obligatoriu ,urmati-l daca nu vreti sa ma injurati mai apoi .
2.Asezam biscutii unul langa altul pana acoperim toata suprafata tavii.
3.Intr-o tigaie amestecam untul cu zaharul si lasam pana incepe sa fiarba ,amestecand constant.Odata ajunse in punctul de fierbere,lasam focul la minim si tinem sa fiarba cam 3-5 minute,sau pana mixtura se subtiaza.Aveti grija sa nu se subtieze fortat sau prea repede deoarece amestecul poate fi predispus sa se prea incalzeasca.Amestecam frecvent, caci gustul untului si zaharului ars este oribil ,deci aveti grija.Dupa ce s-au scurs minutele adaugam esenta de vanilie, omogenizam usor, dupa care luam de pe foc si o lasam sa stea 3-5 minute.
4.Turnam mixtura usor peste biscuitii din tava si dam tava la cuptor ,la foc iute pt.5-7 minute sau pana carameaua incepe sa faca bule.

5.Dupa ce luam tava din cuptor lasam sa stea 3-5 minute apoi presaram cipsurile de ciocolata ...mai stam inca 3-5 minute pana se topesc,apoi intindem uniform cu spatula .Daca doriti puteti topi ciocolata dinainte ,sa o turnati deasupra si doar sa o nivelati cu o spatula.In aceasta faza cine doreste poate sa mai adauge nuci ,stafide,seminte,fructe uscate, alune...etc ,sau orice doriti.Eu am pus stafide in ciocolata,asta am avut in casa.

6.Lasam sa se raceasca ,dupa care rupem carameaua in bucati de marimi diferite, sau cum vreti.Eu am rupt-o asa...haotic ,cum s-a nimerit.
Puteti sa o pastrati in cutii inchise ermetic sau daca doriti pe timp mai lung congelati-o.
S-aveti pofta mare!!!

4 comentarii:

  1. Ce bine arata! cred ca si mie mi-ar place :). pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sigur ti-ar placea!
      Dulce-sarat se combina asa de bine,doar ca noi suntem mai reticienti sau poate inca nu suntem pregatiti cu astfel de gusturi,insa curaj...putem incerca ,nu pierdem nimic,nu?
      Pup si eu!

      Ștergere
  2. Si mie imi place combinatia dulce - sarat...si ce bine arata !!!
    ♥ ♥ ♥

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Suntem doua :-)))
      Am mai observat ca avem puncte comune...ce bine ne asemanam!!!

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...