miercuri, 10 octombrie 2012

Tort ''Capsunica''

Stefania si-a dorit un tort frumos si plin de culoare...m-am tot gandit oare ce puteam sa-i fac?
Nimic nu mi s-a parut mai potrivit decat aceasta minunata sceneta din desenul animat ''Capsunica'' caci are de toate...spune o poveste,este plin de viata si de culoare,este perfect si dragalas exact asa cum este ea!
Ideea n-a dat gres si a fost pe placul ei...i-a placut foarte mult si invitatii petrecerii au fost la fel de incantati.La anul sunt curioasa ce isi va dori...:-))))
La multi ani draga mea Stefania!!!
Tot binele din lume sa bata la poarta sufletului tau gingas!
Te pup cu drag:-))))

Ingrediente:
Blat:
-340 gr.unt
-85 gr.cacao neagra( cu continut mare de grasime 22%-de la Dr.Oetker)
-500 gr.zahar praf
-1 lingurita esenta de cafea
-4 oua
-280 gr. faina
-1 lingurita bicarbonat
-1/2 lingurita de sare
-250 gr.iaurt (eu am folosit Danone Cremosso si e cel mai super)
Crema:
-400 gr.ciocolata Schogetten cu crema de capucino(sau cu ce aroma doriti)
-350 ml.frisca
Sirop:
-50 ml.crema de whisky
-150 gr.zahar
-1 lingurita esenta de cafea
-100 ml.cafea gata preparata(cine doreste poate folosi cafea decofeinizata)
Decor:
-pasta de zahar de diferite culori

Mod de preparare:
Blat:
1.Incalzim cuptorul la treapta cea mai inalta.
Tapetam cu folie de aluminiu caserola Pyroflam,o pensulam cu putin unt si o punem deoparte.
2.Intr-un bol punem untul ,zaharul ,esenta de vanilie si le mixam bine pana devin spuma ,cam 5-8 minute.
3.Adaugam apoi pe rand ouale ,batem bine pana se incorporeza fiecare ou si abia apoi il adaugam pe urmatorul.
4.Amestecam intr-un bol faina si bicarbonatul .
5.In alt bol omogenizam bine iaurtul si cacaua pana devine totul ca si o pasta.
6.Adaugam ambele compozitii (faina si cacaua) la spuma de unt alternandu-le ;incepem cu ingredientele uscate si terminam tot cu cele uscate.Mixam usor pana cand toate sunt bine incorporate.
7.Impartim compozita in patru parti egale si turnam o prima parte in caserola Pyroflam pregatita anterior.
8.Dam caserola la cuptor la foc iute,apoi moderat pana blatul este patruns.Facem testul scobitorii.Incercam sa urmarim blatul si sa nu il tinem prea mult la cuptor(se amareste),pentru ca in caserola Pyroflam blatul se coace mult mai repede.Cand este copt,scoatem blatul din tava cu tot cu folia de aluminiu si il punem pe un fund de lemn sa se raceasca.Tapetam din nou caserola si coacem apoi si celelate 3 foi(pe rand bineinteles:-)
Nota:Puteti sa coaceti toata compozitia o singura data si apoi sa taiati blatul in patru sau sa o coaceti in doua transe si apoi sa le taiati in doua pe fiecare.
Crema:
1.Intr-o cratita punem la topit frisca si ciocolata.Lasam la foc domol ,amestecand din cand in cand pana se topeste ciocolata ,dar avem grija sa nu dea in fiert.
2.Cand  ciocolata este topita,luam vasul de pe foc si il lasam sa se tempereze.Il dam  apoi la rece pentru cel putin 6 ore, sau, daca e posibil pana a doua zi.
3.Dupa ce a trecut timpul de racire punem crema intr-un bol si o batem cu mixerul pana devine se spumeaza si capata o consistenta tare.
Sirop:
Amestecam toate ingredientele bine pana se topeste zaharul.
Ansamblare:
Blaturile sunt gata,crema la fel,asa ca incepem sa ansamblam tortul.
*Capsunica modelata din pasta de zahar:

*Palaria am pictat-o cu colorant rosu:

*Pantalonii cu albastru:

*Pentru poteca am decupat semicercuri inegale si apoi le-am pus unul langa altul:
*Capsunile le-am modelat din pasta de zahar rosie,apoi le-am crestat putin deasupra imitand samburii,apoi cate o codita din pasta de zahar verde si la final cativa samburi pictati cu negru:


*Buburuzele modelate din pasta de zahar rosie si bulinele de deasupra pictate cu colorant negru:

*Floricele in diferite forme si culori:

*Pentru copacei am decupat o coroana in forma de floare din pasta de zahar verde si le-am fixat pe o frigaruie.Trunchiul l-am rasucut si l-am facut din pasta de zahar maro.


*Pentru acadele am lipit una langa alta fasii de pasta de zahar de diferite culori,le-am rasucit si le-am fixat pe un pai din plastic sau se poate si pe o frigaruie.

*Niste melcisori:

*Niste albinute:

Atat a fost!Sper ca v-a placut:-)))))

10 comentarii:

  1. Wow, ce munca a fost acolo!! Rezultatul e spectaculos, la multi ani Stefaniei!

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte multa munca,dar rezultatul este unul super frumos.

    RăspundețiȘtergere
  3. You made my day!
    M-ai inveselit cu tortul tau. E tare dragut cu toate culorile astea vesele.
    Ma bucur ca Stefania a fost incantata de el. Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hi,hi,hi...ce mult ma bucur ca iti place!!!
      Multumesc frumos!
      Aprecierile vin de la o experta,deci sti ca ma simt onorata:-)))
      Pupic dulce!

      Ștergere
  4. Doamne Angi cat ai muncit la tortul asta!!!Super misto ti-a iesit! Esti extrem de talentata! :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daaa Alina,am muncit tare mult la el,dar s-a meritat.Toti au fost foarte incantati.
      Io cand vad copiii fericiti,nu mai am nevoie de nimic...am de toate:-)))
      Multumesc frumos!
      Te pup cu drag!

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...