duminică, 28 octombrie 2012

Piure de castane facut in casa

Un dulce pe care trebuie, fara doar si poate, sa il incercam in fiecare toamna deoarece nu ne intalnim cu acest gust original si sublim decat odata in an...toamna!
Enjoy!
Ingrediente:
-500 gr. castane
-400 ml. lapte
-1 lingura de unt
-120 gr. zahar
-1-2 linguri esenta de rom
Mod de preparare:
  • Crestam castanele in X pe partea rotunda, dupa care le punem la fiert in apa pentru 20 de minute.
  • Le scoatem, le punem rapid sub un jet de apa rece, le curatam de coaja si apoi punem miezul la fiert cu laptele si zaharul pentru inca 20 de minute pana se inmoaie bine de tot.
  • Punem amestecul rezultat intr-un blender, adaugand esenta, untul si mixam bine pana piureul devine fin.Lasam apoi sa se racesca.
  • Il putem servi simplu, sau, sa il punem intr-o multime de deserturi:-)
                                                           Pofta mare va doresc!

19 comentarii:

  1. wow, super! Imi place mult piureul de castane asa ca salvez reteta ta ;) Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu am mancat pana acum castane. Am vrut sa cumpar, dar nu stiam cum se prepara. Acum stiu, multumesc pentru reteta!

    RăspundețiȘtergere
  3. Imi place foarte mult sa folosesc piureul de castane la deserturi...ce bine ca stiu cum se face si cel de casa :P
    O saptamana frumoasa, pupici!

    RăspundețiȘtergere
  4. Daaaaa !!! Si eu il folosesc la deserturi , e grozav de bun !!! Felicitari !!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Va multumesc frumos pentru tot!
    Musai,da' musai sa-l incercati,este ceva deosebit:-)))
    Va pup!

    RăspundețiȘtergere
  6. am facut si a iesit fff bun. Sotul meu care este baimarean a spus ca e "mai mult ca perfect"...Multumim de reteta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bine ati venit pe blogul meu!
      Ma bucur mult ca v-a placut, si noi suntem mari fani piure de castane:)
      Multumesc pentru vizita si va mai astept cu drag la la mine!
      Zi frumoasa!

      Ștergere
    2. Eu sint din israel.....oras mic
      Nu sint romani si tin minte mama pregatea .
      Va multumesc din suflet ca mat intors la copilaria frumoasa (9ani)
      Azi am 54 de ani.
      Scuzati de greseli de scris
      Va multumesc😘

      Ștergere
    3. Eu sint din israel.....oras mic
      Nu sint romani si tin minte mama pregatea .
      Va multumesc din suflet ca mat intors la copilaria frumoasa (9ani)
      Azi am 54 de ani.
      Scuzati de greseli de scris
      Va multumesc😘

      Ștergere
  7. Trebuie un anumit tip de castane? Cat il poti tine? in frigider sau cum?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Alice,
      nu trebuie un anumit tip de castane, eu le-am luat din piata, dar, cu cat sunt mai mari si ''grase'' cu atat mai bine, miezul va fi mai carnos si mai mult.
      Nu stiu daca il poti pastra pe timp indelungat, la mine nu a stat mai mult de 2 luni.Am pastrat borcanele in frigider.
      Puuup cu drag!

      Ștergere
  8. Buna ziua,
    la aceasta reteta folosim 500g castane cantarite inainte de decojire sau dupa?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua si bine ati venit pe blogul meu.
      Cantitatea de castane initiala este cu coaja.
      Dupa fierbere le curatam.
      Va doresc mult spor si va mai astept cu drag pe la mine:)

      Ștergere
  9. Multumesc pt.reteta,am mancat in Palma de Mallorca inghetata de castane in amintirea copilariei cand am mancat la Iasi o prajitura la cofetarie,al carei gust mi-a ramas in minte.Am cumparat castane si o sa fac piureul dupa reteta Dvs.Sper sa-mi reuseasca!Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  10. Multumesc pentru reteta,m-ati lamurit !O sa fac si eu dupa aceasta reteta.

    RăspundețiȘtergere
  11. Un deliciu, fara doar și poate.

    RăspundețiȘtergere
  12. Cele mai bune castane sunt alea mici , 2-3cm , pentru ca au cele mai multe zaharuri , nu mai e nevoie de zahar in piure, eu doar de astea consum. Ale mari intotdeauna au un gust mai putin dulce. Se pot consuma si fierte in coaja sau coapte. Eu sunt din Gorj am o plantate de 2 hectare de castani, am invatat absolut totul despre ele, mâncăruri, cum se aleg, care sunt cele mai bune... Oricum e o rețetă reusită, felicitări si sa aveti poftă.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...