miercuri, 17 octombrie 2012

Pasta picanta de ardei

Am vrut sa am in camara la iarna si ceva picanterii pentru ca nu stii niciodata de ce iti vine pofta:-)))
Cand am vazut reteta lui Lia, bucatareasa vesela am stiut ce o sa fac din ardeii iuti pe care tocmai i-am cules din gradina.
Anu' asta am avut recolta buna,asa ca, am pregatit si eu pasta picanta de ardei a Liei, cu mici diferente, am facut-o mai concentrata si este...periculos de iute!!!
Pentru cei o vor pregati, am un sfat :a se consuma cu prudenta!!!
Spor s-aveti si pofta iute:-)!!!


Ingrediente:
-0.5 kg. ardei capia
-500 gr. ardei chili
-2 linguri ulei masline
-1 ceapa mica
-1 frunza de dafin
-1 baton scortisoara
-sare, piper macinat
-250 gr. zahar brun
-100 ml. otet

Mod de preparare:
  • Coacem pe plita (sau in cuptor) ardeii capia si ardeii chilli.
  • Ii punem intr-un vas ii presaram cu putina sare ii acoperim cu folie de aluminiu si ii lasam sa stea cam 30 de minute.
  • Ii curatam apoi de pielita, le indepartam cotoarele si samburii.Ii tocam cu cutitul pana se maruntesc cat dorim sa fie bucatile de mari.Cine doreste poate sa ii dea si prin masina de  tocat.
  • Ceapa curatata o taiem fideluta si o calim in  uleiul de masline.
  • Adaugam peste ceapa calita ardeii, apoi punem si otetul, zaharul brun, sare si piper dupa gust, batonul de scortisoara si frunzele de dafin.
  • Lasam sa fiarba la foc mic, amestecand mereu circa 30 minute.
  • Punem apoi pasta obtinuta in borcane, le capsam si le punem la dunst uscat intre paturi pana a doua zi. 
                                                                Pofta iute va doresc!!!

6 comentarii:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...