joi, 26 iulie 2012

Prunissima


Am incercat o tarta in care domina fara doar si poate ,PRUNA.
E greu sa descriu cam ce senzatie am avut cand am gustat,am fost muuult surprinsa.Nu ma asteptam ca aluatul crocant,gustul dulce acrisor al prunelor,izul special al alunelor,gemul fin si aromat ,toate impreuna sa se completeze atat de perfect intr-un desert. Pruna, poate tocmai de ce o gaseam peste tot nu o consideram ''valoroasa'',dar dupa aceasta super tarta mi-am schimbat parerea si cu siguranta ii voi acorda un loc mai de cinste in meniul meu.
Din ingredientele date ies doua tarte cam de dimensiunea celei prezentate,sau una intr-o tava mai mare, cu conditia ca aluatul sa fie foarte subtire intins.Daca doriti sa pregatiti numai una ,cantitatile se pot injumatati.
Enjoy!

Ingrediente:
-100 gr.iaurt natural gros
-160 gr.unt topit
-1 lingura ulei de masline
-2 oua
-220 gr.faina
-putina sare
Topping:
-gem de prune
-50 gr.zahar
-50 gr. alune de padure sau nuci
-1 ou pentru uns(optional)
-prune


Mod de preparare:
1.Intr-un bol amestecam cu mixerul iaurtul,untul topit si uleiul de masline.Adaugam apoi ouale,batem iar,apoi punem faina si sarea.Batem totul la viteza mica 5 minute pana se omogenizeaza si obtinem o compozitie moale si matasoasa.Acoperim vasul cu o folie alimentara si dam la rece pentru o ora.


2.Dupa ce scoatem aluatul de la rece,il intindem pe o suprafata presarata cu faina in forma dreptunghiulara(cam de 40/50 lungime).Pliem in doua marginile dreptunghiului si le unim in mijloc,apoi un capat cu altul.Intoarcem aluatul 90 de grade in sens invers acelor de ceasornic si pliem din nou la mijloc capetele dupa care impaturim inca in doua.Punem totul la rece 30 de minute.


3.Dupa acest timp scoatem din nou aluatul si incepem din nou operatiunea respectand ordinea.Facem acest lucru de inca doua ori,dupa fiecare operatiune punand totul la rece pt.30 de minute.Dupa a treia operatiune pregatim sa incalzim cuptorul la treapta inalta.
4.Scoatem aluatul din frigider,pudram suprafata de lucru cu faina si il intindem in doua dreptunghiuri cat mai subtire.
5.Punem aluatul intr-o tava in care am pus hartie cerata.Intepam cu furculita mijlocul tartei si apoi cu un cutit foarte ascutit facem o ''incizie''la un centimetru de margini(de jur imprejur).Intindem deasupra un strat subtire de gem pastrand marginea crestata a aluatului curata.


6.Asezam deasupra jumatatile de prune,si in mijlocul lor punem cate o lingurita de alune de padure macinate amestecate cu zahar.


Ungem aluatul de pe margini cu un ou batut bine(acest procedeu este optional).Punem tava la cuptor si coacem 10 minute la foc iute si apoi inca 10-15 minute la foc moderat.
                       

6.Scoatem apoi tava si lasam sa se raceasca.Cine doreste poate presara deasupra zahar pudra tinand cont ca aluatul nu este dulce deloc.
Asa arata la final :
                         

Pentru varianta individuala va dau o sugestie,puteti sa le faceti asa:intindeti aluatul in forma de cerc, taiati triunghiuri pe margini, in interiorul stelutei formate, la fel crestati cu cutitul.


Ungeti cu gem si apoi asezati prunele taiate felii subtiri. Ungeti marginile cu ou batut si apoi dati la cuptor.


Deasupra puteti presara zahar pudra.Eu am facut si varianta asta si arata asa:
                         
Va doresc pofta buna tuturor!!!

6 comentarii:

  1. deci asa da...ma duc la piata sa-mi iau prune...prunissima asta a ta e un musai in weekend...super reteta !!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca e musai de weekend atunci e musai sa o vad si eu :-)))
      Cum sa mergi la piata dupa prune???La tara nu s-au copt?Zi rapid adresa ca-ti trimit eu cate vrei de alea bio,un cos sau doua?cate sa fie?...vezi ca astept!!!!
      Pup.

      Ștergere
  2. Vai, bestial arata! :)
    multumesc pt vizita ;)

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...