sâmbătă, 7 iulie 2012

Inimioare pline de savoare

      Deci, pentru acest desert mai ca n-am cuvinte!
Denumirea am ales-o sa fie asa... mai inimoasa... pentru ca forma finala este tare dragalasa, dar voi, daca nu aveti forme inimioare puteti sa le pregatiti in orice forma de tarte.Prezentarea finala va fi diferita, dar gustul va fi la fel de sublim:-)))
Nu laud acest desert pentru ca l-am facut eu, ci pentru ca este grooooozav de bun.Atata zmeura, atata caramel, plus ciocolata, plus menta, plus vanilie...pfooooa mi se face o pofta nebuna, asa,instant:-)
Bun, bun, trec peste descriere si va las pe voi sa studiati cu atentie sa vad daca-mi veti da dreptate:-)))
Cu mare drag trimit aceasta reteta pentru Provocarea Dulce Romanie gazduita luna aceasta de doi oameni deosebiti de la Simplu si bun.
Enjoy!
Ingrediente:
Aluat:
-200 gr.faina
-100 gr.unt foarte rece
-30 gr.zahar
-1/4 lingurita de sare
-1 ou batut cu doua linguri de apa
Umplutura:
-500 gr.zmeura
-150 gr.zahar
Caramel:
-200 g zahar
-70 g unt
-150 ml. smantana pentru frisca(30 % grasime)
-1/2 pastaie de vanilie
Mai avem nevoie de:
-150 gr.ciocolata
-zmeura proaspata pentru decor
-frunzulite de menta pentru decor

Mod de preparare:
*Aluat:
1.Amestecam faina cu zaharul si sarea pe o suprafata de lucru cat mai rece posibil.
2.Adaugam untul foarte rece taiat in bucatele micute.Amestecam cu faina si il incorporam in mixtura ,dar repede sa nu apuce sa se incalzeasca untul.
3.Indata ce aluatul are textura unui nisip fin,facem in mijloc o groapa in care punem oul batut cu apa si  framantam.Dupa ce aluatul este legat,formam o bila ,o invelim folie si o dam la rece pentru 45 de minute.
4.Dupa ce a trecut acest timp,luam aluatul de la frigider si il lasam cateva minute sa se incalzeasca.
5.Pudram cu faina suprafata de lucru si intindem aluatul in foaie subtire.Decupam cercuri cu ajutorul unui pahar.
6.Tapetam forme de inimioare(sau forme normale de tarte)cu aluat si intepam aluatul de cateva ori cu o furculita.
7.Punem deasupra aluatului cate o bucatica de hartie cerata si cateva boabe de fasole.Dam formele la cuptor iute pentru 10-12 minute pana devin aurii.
8.Dupa ce le scoatem, le lasam sa se raceasca si apoi indepartam fasolea si hartia cerata.Le mai dam la cuptor pentru 5-8 minute.

*Pregatim si caramelul asa:
1.Punem zaharul intr-o craticioara la foc mediu amestecand ocazional cu o spatula.
2.Cand incepe sa se inchida la culoare,incepem sa il amestecam de la margine catre mijlocul cratitei pentru a evita arderea lui.Continuam sa lasam pe foc pana  pana toate bucatile de zahar se topesc,dar avem grija sa nu il caramelizam prea tare, doar pana culoarea incepe sa devina una aurie si amestecul foarte fluid.
3.In acest moment luam cratita de pe foc si adaugam frisca amestecata cu semintele pastaii de vanilie.Procedam cu atentie deoarece zaharul caramelizat va fierbe si va imprastia  balonasele si aburi care  sunt fierbinti.
4.Punem inapoi pe foc mic si amestecam din cand in cand pana zaharul se topeste complet,consintenta  caramelului devine una mai groasa moment in care il luam de pe foc.
*Ansamblare:
1.Zdrobim zmeura si o amestecam cu zaharul.
2.Cand toate sunt gata ,umplem fiecare tarta inimioara de trei sferturi zmeura ,apoi punem o lingura de caramel si deasupra ciocolata topita pe baie de abur.

3.Decoram cu zmeura proaspata si frunzulite de menta si sunt gata aceste delicii savuroase.
                                                       Pofta mare va doresc!

23 de comentarii:

  1. Sunt superbe.De gustoase nu mai spun nimic.Mor de pofta.Pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. Esti fantastica! Arata de milioane inimioarele, isipititoare, ravasitoare! Felicitari. Pup!

    RăspundețiȘtergere
  3. Vai cat sunt de frumoase si simpatice, le-as manca din priviri!

    RăspundețiȘtergere
  4. Stau cu gura deschisa poate pica si la mine macar o picatura din deliciul asta! Salivez la maxim! Arata de nu mai zic cum! :) Pup!

    RăspundețiȘtergere
  5. Arata minunat inimioarele tale!Cred ca sunt nemaipomenite la gust....mmm...caramel cu zmeura! :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Buna draga mea. Am si eu net zilele astea, ca am ajuns putin pe acasa, asa ca am trecut sa vad ce ai mai facut. Nu-ti stau mainile deloc!Nu mori de caldura, mai. Zi si mie cum faci, ca pe aici nu se mai poate trai :)))
    Inimioarele astea sunt superbe, iar umplutura aia, as manca o tona si nu m-as mai opri. Pe bune. Pai toata bunatatea de pe lume acolo e!
    Sa ai zile frumoase si relaxante. Pana revin iar din pustietati, hugs :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Brandu' ce ma bucur ca esti bine!!!
      E fain in vacanta nu-i asa?
      Mi-e cald si mie,cum sa nu...dar eu sunt o fire mai friguroasa asa ca nu mi se pare asa de dogoritoare caldura...inca.
      Te pup cu drag si sa ne auzim cu bine :-))))

      Ștergere
  7. Piei, ispita! :)
    Arata fantastic! Sunt convinsa ca au avut un gust pe masura aspectului...

    RăspundețiȘtergere
  8. Angi,scumpa de unde iti vin ideile la retete,
    Totul arata intr-un mare fel,de retete cu caramel(pe care il ador) m-ai lasat fara grai !
    Te pup cu drag !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mimmisor draga....mi-a fost tare dor de tine,nu ne-am auzit tare demult.
      Ma bucur ca iti plac retetele,mai nou am facut si eu o pasiune pentru caramel :-))
      Te pup cu drag si te mai astept pe la mine :-)

      Ștergere
  9. Multumesc frumos...dar eu se pare ca nu ma incadrez in regulament...blogul trtebuie sa aiba '''vechime'' de 6 luni.Eu inca nu am atat :-(((
    Poate data viitoare :-)

    RăspundețiȘtergere
  10. Foarte da foarte ispititoare,ciocolata caramel o nebunie o zi frumoasa sa ai.Gabriela

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...