vineri, 20 iulie 2012

Gustare calda cu vinete si sos de rosii

Imi place combinatia aleasa .Intotdeauna cand am asociat vinetele cu chifetelute si sos de rosii am fost incantata.De ce nu si de aceasta data?.Anul acesta au fost vinete en gros,retete la fel exista.....mii si mii ,imaginatie este cat China,cu timpul stau mai rau,dar, uite ca am reusit sa-mi delectez si eu simturile cu acest preparat gustos. Daca credeti ca va regasiti in aceasta combinatie ...incercati-o :-)))
Deocamdata s-aveti spor si pofta buna la final!

Ingrediente:
-4 vinete lungi si subtiri, dar sa fie mai micute
-sare si piper
-ulei
Chiftelute:
-150 gr.piept de pui
-1 ou
-verdeata tocata marunt
-2 catei de usturoi
-1 ceapa micuta
-2-3 felii de paine
-1 lingura de parmezan ras
-sare si piper (sau condiment pt.pui)
Sos:
-6 linguri pasta de tomate
-3 catei de usturoi
-1 ceapa
-1 morcov
-ulei de masline (sau unt)
-2 linguri vin rosu
-2 linguri de faina
-1 lingurita de zahar brun
-busuioc proaspat (eu nu am avut,asa ca m-am multumit cu marar... si asa a fost bun,dar cu busuioc e si mai bun)
-sare si piper
-boia
-1 foaie de dafin

Mod de preparare:
1.Inmuiem feliile de paine in apa si le stoarcem foarte bine .Carnea de pui taiata marunt impreuna cu restul ingredientelor le punem intr-un robot de bucatarie si le mixam bine.

2.Din amestecul rezultat modelam chiftele rotunde ,mai marisoare.Le punem deoparte pana pregatim vinetele.
3.Vinetele spalate le curatam de codita ,le scobim pe interior cu aparatul de scobit mere.

4.Dupa aceea le taiem pe lung,de jur imprejur, dar nu de tot ,capetele sa se tina laolalta.Le dam cu sare si cu piper in interior si le punem la prajit in baie de ulei, la foc potrivit de mare, pana sunt patrunse si se inmoaie.Le manevram cu grja in tot acest timp sa nu se rupa sau sa li se strice forma.Cand sunt gata le scoatem pe un servetel de hartie si le lasam sa se scurga.

5.In uleiul in care am prajit vinetele putem pune acum la prajit si chiftelutele,la fel la foc moderat sa se patrunda bine si in interior.Le lasam pana capata o culoare aurie,dupa aceea le scoatem si le punem la scurs pe un prosop de hartie.

6.Pentru sos punem intr-o tigaie sau craticioara untul sau uleiul de masline si adaugam usturoiul si ceapa tocate marunt si morcovul ras.Le calim putin ,apoi stingem cu vinul ,o cana de apa punem si foaia de dafin si lasam sa fiarba pana este patruns morcovul.Adaugam apoi faina amestecata cu pasta de tomate,zaharul,sare,piper si boia si lasam sa fiarba cam 10-15 minute pana capata o consistenta mai grosuta.Cand sosul a fost gata eu l-am pasat putin cu mixerul vertical ,nu stiu de ce...cred ca sa fie mai pastos:-)

7.In timpul cat fierbe sosul asezam cu grija in interiorul fiecarei vinete cate o chifteluta.

8.Dupa ce totul este gata pregatim platourile ,punem putin sos ,cate o vanata cu chifteluta ,decoram cu putin marar sau busuioc si ....
Gata ...puteti servi!
Pofta buna va doresc !

6 comentarii:

  1. Prezentarea este foarte frumoasa, iar reteta este si pe gustul meu :)
    Weekend placut!

    RăspundețiȘtergere
  2. Interesanta papica! La vinete umplute cu chiflete chiar nu m-am gandit ;) Delicioasa trebuie sa fie! pup

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce frumos arata!
    ps. te sun maine, om drag :x.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...