joi, 29 noiembrie 2012

Pranz in 30 de minute-pentru Inspiration food marathon,by Electrolux

Ultima tema din concursul  Inspiration food marathon ,organizat de Electrolux  este ''reteta in 30 minute''.
In doi timpi si trei miscari mama ne punea pe masa cele mai rapide si mai savuroase mancaruri printre care si  cateva din cele prezentate azi .O admiram pentru asta!Si pentru ca se poate gati si rapid, azi va prezint un pranz intreg in 30 de minute care consta in : zama de oua cu carnat,apoi un preparat absolut delicios,''blidul cosasului'' ,care este si reteta principala a acestei editii,iar ca desert,un dulce malaies servit cu smantana sau iaurt,de care imi era tare dor si-mi aduce aminte de vremurile de cand eram copila.
Daca v-am facut si voua pofta si daca va place,astept sustinere aici pe blog printr-un comentariu,sau un Like si un cometariu,AICI pe Facebook.
Multumesc frumos oameni dragi!
Sunteti gata de treaba?Pe locuri - fiti gata- start=gatiti!
Pranz in 30 de minute!

Zama de oua cu carnat 

Ingrediente:
-300 gr.carnat afumat
-1 morcov potrivit
-1 radacina de patrunjel
-1 ceapa mica
-4 linguri de ulei
-450 ml.smantana
-2 galbenusuri
- 1 lingura de faina
-1 lamaie
-6 oua
-patrunjel verde
-sare si piper

Mod de preparare:
1.Punem uleiul intr-o oala, adaugam carnatul taiat rondele si il  prajim putin la foc mic.
2.Dam legumele curatate prin razatoarea mare si ceapa o taiem cubulete fine.
3.Adaugam peste carnat legumele taiate si le calim putin.Turnam cam 1.5-2 litri de apa,sare,piper si lasam la foc mare pana incepe sa fiarba.

4.Cand incepe sa fiarba,cu o lingura invartim in oala si facem ca un fel de vartej.In acel vartej punem pe rand cate un ou.Nota:Spargem ouale separat intr-un castronel pentru a verifica daca nu sunt stricate.
5.Dupa ce am turnat ouale lasam la foc iute sa dea cateva clocote,dupa care adaugam smantana amestecata  cu faina si galbenusurile de ou.
6.Mai lasam sa dea un clocot,potrivim gustul cu sare si piper daca mai este nevoie,punem zeama de la lamaie si tragem deoparte.
7.Adaugam patrunjelul tocat si zama de oua cu carnat este gata!

Servim fierbinte!
Pofta buna!


''Blidul cosasului''
-reteta principala a acestei editii-
Ingrediente:
-300 gr.laste late
-300 gr.slaninuta afumata de casa
-150 gr.branza burduf
-150 gr.branza telemea usor sarata
-300 ml.smantana
-100 gr.cas de casa
-sare si piper
-1 legatura buna de marar

Mod de preparare:
1.Taiem slaninuta in cubulete fine si o prajim intr-o tigaie.Cand este gata,tragem tigaia deoparte si cu o spumiera luam bucatile prajite.Le punem separat.
2.Punem pastele la fiert intr-o oala cu apa si sare,le lasam cam 8 minute pana sunt patrunse,apoi le scoatem si le scurgem de apa.
3.Amestecam intr-un bol branza burduf cu branza telemea.Dam casul prin razatoarea mare;il punem deoparte pentru a-l presara la final.

4.Intr-o tava rezistenta la cuptor punem pe fund un strat de slaninuta ,un strat de branza,un strat de marar,un strat de smantana si un strat de laste.Continuam tot asa pana se termina toate ingredientele.
5.Deasupra punem piper proaspat macinat, casul ras si dam tava la cuptor,la foc iute pana suprafata a prins o culoare rumena,aurie.

Servim cu marar deasupra si cu slaninuta prajita!
Pofta mare!




Malaies
Ingrediente:
-600 ml.iaurt de casa
-200 gr.faina de malai
-60 gr.untura de porc la temperatura camerei
-150 gr.zahar
-4 oua
-1 lingurita de bicarbonat
-coaja rasa de la o lamaie
Pentru servit:
-iaurt sau smantana

Mod de preparare:
1.Intr-un castron amestecam ouale,cu untura si cu iaurtul.
2.Adaugam in ploaie faina de malai,zaharul bicarbonatul,coaja rasa de lamaie si amestecam bine sa nu se faca cocoloase.
3.In forme mici tapetate cu untura si faina de malai punem cu un polonic compozitie cam de trei sferturi si  dam formele la cuptor pana malaiesul se rumeneste frumos,cam 15 minute.Cand e gata si trece testul scobitorii,scoatem formele din cuptor si le lasam sa se tempereze.

Servim malaiesul cald sau rece,cu iaurt sau smantana!
Pofta buna!






Totul in 30 de minute;
Pentru a termina tot acest pranz in 30 de minute m-am organizat asa:
Pasul 1:
-Am pus la fiert o oala cu apa pentru laste(pentru felul doi).
-Am taiat carnatul si l-am pus intr-o oala cu ulei la prajit(pentru zama).
-Am taiat slanina si am pus-o la prajit intr-o tigaie(pentru felul doi).
-Am dat prin razatoare lamaia(pentru desert).
-Am amestecat toate ingredientele(pentru desert).
-Am uns formele pentru desert,am turnat compozitia in ele si le-am dat la cuptor.

Pasul 2:
-Am dat prin razatoare legumele si le-am pus la calit langa carnat(pentru zama).
-Am turnat apa peste legume si am lasat sa dea in clocot(pentru zama).
-Am pus pastele la fiert si dupa 6-8 minute le-am strecurat(pentru felul doi).
-Am tocat marunt verdeata(pentru zama si pentru feleul doi).
-Am dat prin razatoare casul.(pentru feleul doi).
-Am amestecat cele doua feluri de branza(pentru felul doi).

Pasul 3:
-Am pus ouale in zama.
-Am stratificat lastele cu branza,slanina,smantana si verdeata(pentru felul doi).
-Am scos malaiesul de la cuptor si am pus vasul cu lastele in straturi.
-Am amestecat smantana cu ouale si faina(pentru zama).
-Am turnat smantana in zama si am lasat-o sa dea un clocot.
-Apoi am oprit toate focurile,am scos vasul cu laste de la cuptor si am tras zama deoparte.
-Am pus patrunjel deaupra (la zama).
                                                   GATA!!!!Avem un pranz in 30 de minute!
Pofta mare va doresc!

56 de comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Da ....sunt mereu in criza de timp,deci mesele rapide sunt la ordinea zilei la noi:-)))
      Mersi mult Cristina!

      Ștergere
  2. ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΜΑΣ! Asta inseamna: In sanatatea noastra! Adica: intii dai pe git "pastirca" dupa care purcezi sa imbuibi stomacul cu bunatatile cu care ne imbii. Delicios! Parca ti-am mai spus: n-ai suflet :( :O :D ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. Din nou arata grozav de bine! Asa ceva e musai de facut...ca-mi ploua in gura nu alta!! Big Like!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Super ca intotdeauna!

    Pt. mine tu esti castigatoarea! Camy

    RăspundețiȘtergere
  5. Felicitari! Asta chiar e mancare de "cosas" rapida si savuroasa! >:D< >:D< >:D<

    RăspundețiȘtergere
  6. Demential!Abia astept sa incerc retetele! :*
    Succes!

    RăspundețiȘtergere
  7. foarte bine arata ,bafta in continuare,iuliana bacos

    RăspundețiȘtergere
  8. Un meniu rapid si bun, felicitari! Pup!

    RăspundețiȘtergere
  9. De cand cautam reteta asta de "zama" cu oua.Imi luasem gandul.Multumesc.O sa fac si eu in curand.

    RăspundețiȘtergere
  10. Eu nu cred că aș reuși să pregătesc toate bucatele în doar 30 de minute. Îți apreciez efortul depus. Baftă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Alina multumesc!
      Eu de cand ma stiu am fost in criza de timp,asa ca,in timp m-am obisnuit cu ''viteza''.
      Pup!

      Ștergere
  11. Tare harnicuta esti! Iar ai facut bunatati una si una!

    RăspundețiȘtergere
  12. Bunatati, bunatati, bunatati....nici nu ma gandeam la altceva !!!
    Din zama si din laste am mancat si eu ca doar suntem destul de aproape una de alta si le fac si eu asa.Sunt delicioase...zama eu o fac cu zer: o nebunie !!!
    Malaiesul insa e ceva ce n-am gustat inca....asa ca il trec la..."de facut".
    Crede-ma , draga Angi, ca nu mai am cuvinte de lauda pentru tine...ai facut ceva savuros, consistent si intr-un timp foarte scurt.
    Sunt sigura ca cei de la Electrolux au pus deja deoparte premiul I pentru tine.
    Il meriti cu desavarsire !!!
    Te tzuc cu mult drag si mult succes !
    Sa ne anunti ca TU esti marea castigatoare !!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sidy,io nu stiu cum sa iti multumesc pentru atatea cuvinte magulitoare...nu stiu daca le merit pe toate.
      Eu doar m-am straduit sa pregatesc pentru acest concurs ceea ce mi-am imaginat eu ca ar reprezenta cel mai bine tema data de organizator.Ca a fost pe placul tau si al multor altora ,ma bucura foooooarte mult,crede-ma!
      Mersi din suflet inca o data pentru toata sustinerea si astept impresii despre cum ti-a iesit malaiul!
      Te tzuc cu drag!
      Ne auzim:-)

      Ștergere
  13. Totul arata grozav, dar mie sa-mi trimiti oleaca de malai ca mor dupa el. N-am mai mancat din copilarie :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Trimit Alina,sigur ca trimit!!!
      Astept adresa printr-un mesaj...pe bune!
      Te pup:-)

      Ștergere
  14. Foarte bine arata toate si o idee super buna cand nu mai stim ce sa mai facem de mancare.Te felicit!!

    RăspundețiȘtergere
  15. Specific romanesc! Traditional si apetisant ! Din nou, mult mult succes !

    RăspundețiȘtergere
  16. Si imi este asa de foame, iar de pofta......nici nu mai spun :))))

    Te puuuup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Miha drag mersi din suflet pentru toata sustinerea!!
      Cu pofta se rezolva cumva...
      Te pup si io:-)

      Ștergere
  17. Banuiesc ca deja s-a mancat tot, tot si n-a mai ramas nici macar o firimitura gustoasa si pentru intarziatii ca mine, dar daca mai e un pic de palinca, pune-mi si mie un strop ca sa pot inchina din nou in cinstea ta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pun Lizuca cu mare drag!!!
      Multumesc frumos pentru tot!
      Te pup:-)

      Ștergere
  18. Doamne, mi-ai adus aminte de copilarie. Iti multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  19. Super arata toate! Felicitari pentru gospodina harnica, frumoasa si extrem de talentata!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O-ho-ho Paula atatea calificative!!!Nu's prea mult?
      Multumesc frumos pentru toata sustinerea si aprecierea!
      Te pup!

      Ștergere
  20. 1 DECEMBRIE Masa festiva necesara acestei zile ,se potiveste de minune cu aceste preparate.Zama de oua e si preferata mea .LA MULTI ANI.ROMANCO.si iti doresc din tot sufletul sa castigi premiul cel mare pentru atata munca si atata pasiune .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La multi ani si tie!!!
      Multumesc frumos pentru toata incrajarea si sustinerea!Te pup cu drag Reny!

      Ștergere
  21. wow imi ploua deja in gura ...arata minunat...bafta chiar meriti sa castigi :*...te pup .anca

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anca mersi!
      Sa-i vezi pe ai mei cum au stat pana am terminat sedinta foto:-))))
      La ala mic i s-au intins urechile de pofta...
      Pup cu drag!

      Ștergere
  22. Chiar meriti sa castigi, totul este la superlativ!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Corina iti multumesc pentru toate cuvintele frumoase si pentru apreciere!
      Te pup!

      Ștergere
  23. Eeeeeiii.... Si rapid si traditional,rustic..... Felicitarii! E clar tu vei castiga, cred ca ai uimit pe toata lumea (mai ales pe cine trebuie) cu ideile tale! Bravo! Bravo! Dana Dobrican

    RăspundețiȘtergere
  24. Sper ca nu e prea tarziu sa te felicit din nou. Esti nemaipomenita!
    Maria Mociran

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu doamna Mociran...la ora 12 se termina totul.
      Multumesc frumos din nou pentru toata aprecierea si sustinerea!
      Cu stima:-)))

      Ștergere
  25. M-am trezit prea tarziu??? Nu conteaza. Oricum vreau sa te felicit pentru bunatati. Mi-e dor de lastele cu branza, o mancare super cu slaninuta de la noi din Maramu'. Sper din tot sufletul sa iti aduca mosul ceea ce iti doresti de la acest concurs si nu numai. Pupici Sanda

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...