sâmbătă, 8 decembrie 2012

Casuta din turta dulce~Gingerbread house


Ingrediente:
-150 gr. unt
-225 gr. zahar brun
-1 1/2 cesti de sirop de artar
-100 ml. smantana subtire
-1 lingurita ghimbir razuit
-1 lingurita de scortisoara pudra
-1 lingurita cuisoare macinate
-1/2 lingurita cardamon
-1/2 lingurita nucsoara macinata
-1/2 lingurita coaja rasa de portocala
-1 lingura de bicarbonat de sodiu
-0.750 kg de faina de grâu
-1 ou

Mod de preparare:
1.Amestecam zaharul cu untul pana devin spuma.Adaugam oul,siropul si continuam sa mixam pana sunt bine incorporate.

2.Separat amestecam ingredientele uscate si le dam prin sita.Incorporam incet si pe rand amestecul de faina la cel de unt.Prima data ne folosim de o spatula apoi ne ajutam de maini si framantam bine pana ne rezulta un aluat potrivit,ca si de biscuiti.

3.Impartim aluatul in 2-3 bile mai mici,le invelim in folie alimentara si le dam la rece pana a doua zi.
Aluatul astfel infoliat poate fi pastrat la rece pana la doua luni.
De aici,dati frau liber imaginatiei si faceti casuta dupa placul vostru:-)sau,faceti cum am facut eu.
-dupa ce am scos aluatul de la rece am pudrat suprafata de lucru cu faina,am intins aluatul si am decupat cu un cutit bine ascutit toate laturile si geamurile casutei.M-am ajutat de un sablon din hartie;


-dupa ce toate bucatile au fost date la cuptor si dupa ce s-au racit,am lipit toate laturile casutei cu zahar caramelizat pentru ca face priza foarte repede si am ornat-o cu glazura si apoi cu bombonele;



-apoi,ca sa completez decorul,pe langa casuta am facut si o bancuta;


-am lasat-o pana a doua zi sa se usuce complet,apoi,pe un blat de lemn,am lipit tot cu bezea de ou toate piesele pentru a compune un cadru de iarna mirific.
Fiecare poate sa-i dea ce aspect doreste.Prima mea casuta din turta dulce arata ca in pozele de mai jos.
Delectare placuta si...pofta buna!
Craciun fericit!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...