luni, 15 octombrie 2018

Zama de paparada cu rosii Sun Food, slaninuta afumata si galuste din malai

Bine v-am găsit dragi prieteni!
Una din provocarea acestei luni este o rețetă Sun Food țărănească, reinterpretata.
M-am tot gândit ce să pregătesc și ideea mi-a venit în urma vizitei mele de luna trecută de la Sibiu.
Am fost cazați la o pensiune superbă, la poalele munților unde se servea o mâncare grozavă.
Povestind cu gazdele, printre altele am întrebat ce specialități au ei pe acolo prin zonă.
Au înșirat mai multe feluri de mâncare, dar atenția mi s-a oprit la o zama de paparadă.Rețeta, zicea doamna, că provine din satul Ighisu Vechi.
Nu am reținut exact firul povestii cam întortocheate prin care rețeta a ajuns în bucătăria pensiuni, ideea este că mi-a plăcut mult.
Așa că, am adaptat-o după stilul meu și ce a ieșit este minunat.
O zama de paparadă, care de fapt este regionalismul pentru omletă sau, ratotă cum se zice pe la noi.
Am înlocuit bulionul din rețeta gazdei cu roșii cuburi și roșii întregi de la Sun Food și am adăugat găluște din mălai, care plac atât de mult familiei mele.
La final, a ieșit o zamă sățioasă, super gustoasă și tare arătoasă.
Înainte de a vă prezenta și vouă rețeta, vă îndrum să luați conservele necesare de pe site-ul www.sunfood.ro, sau să vizitați pagina de Facebook Sun Food.
Spor s-aveți și poftă bună !

Ingrediente:
*Zamă:
-1 ceapă mică
-1 morcov potrivit de mare
-100 gr. şunculiță de casă
-1 conservă de roșii întregi Sun Food
-1 conservă de roșii cuburi Sun Food
-2 ardei
-1 foaie de dafin
-sare si piper
*Paparadă:
-6 ouă
-7-8 bucăți de slăninuță afumată
-sare
*Găluște din mălai:
-300 ml. lapte ( sau apă)
-100 gr. făină de mălai
-sare și piper
-25 gr. unt
-25 gr. cașcaval
-1 ou
*Îngroşală:
-150 ml. smântână grasă
-1 gălbenuș de ou
-1 lingură de făină
-2 căței de usturoi
*Mai avem nevoie de: 
-verdeață...mărar pentru presărat deasupra

Mod de preparare:
*Pregătim paparada:
1.Tăiem felii și apoi crestăm slăninuța.
2.O punem la prăjit într-o tigaie si o lăsăm până este crocantă.
3.Scurgem apoi unsoarea pe care s-a format într-o oală ( de preferință cea în care urmează sa pregătim zama) și adăugăm ouăle bătute bine cu sare.
4.Lăsăm să se prăjească bine pe o parte, apoi întoarcem foaia de paparadă pe cealaltă parte.
5.Când este bine rumenită, tragem paparada de pe foc și o lăsăm să se răcească.

*Pregătim zama;
1.Punem oala cu unsoarea de la slăninuță pe foc și adaugam peste ea, la prăjit, ceapa tocată mărunt, morcovul dat prin răzătoare și şunculița de casă tăiată fâșii fine.
2.Prăjim totul foarte bine cam 5 -8 minute.
3.Între timp, desfacem conservele de roșii Sun Food și le golim în vasul unui robot de bucătărie.
4.La maruntim până ne rezultă o pastă groasă.

5.Adăugăm roșiile Sun Food în oală, punem sare și piper.
6.Dăm 2-3 clocote, după care, adăugăm 2.5 litri de apă, ardeii întregi, foaia de dafin si lăsăm să fiarbă la foc lejer până legumele și şunculița sunt patrunse.

*Între timp, pregătim găluștele din mălai :
1.Punem într-o craticioară laptele cu o pişcătură de sare.
2.Când începe să fiarbă adăugăm făina de mălai în ploaie și amestecăm continuu cu un tel.
3.Când se îngroașa, reducem focul și lăsăm să fiarbă lejer până mămăliga începe să se desprindă de pereții și fundul cratiței.
4.Luăm de pe foc și adăugăm untul, amestecând până la omogenizare.
5.Punem apoi cratița deoparte și lăsăm să se tempereze mămăliga.
6.Când este rece, adăugăm piper, cașcavalul dat prin răzătoare și oul.
7.Amestecăm energic până compoziția este bine omogenizată.
8.Ne ungem mâinile cu apă și începem să modelam biluțe din acest amestec de mărimea unor ouă de prepeliță.

*Finalizăm zama;
*Pregătim într-un castron îngroşala;
1.Punem faina, smântâna, gălbenușul de ou, usturoiul dat prin razatoare și amestecăm bine.
2.Cu un polonic turnăm din zama fierbinte peste îngroşală amestecând în același timp. Continuam sa punem zamă peste îngroşală până aceasta se înfierbântă bine.
3.Turnăm îngroşala în oală.
4.Când zama fierbe, începem sa punem pe rând găluștele din mălai.
5.Fierbem încă 5 minute la foc lejer, apoi punem paparada ruptă în bucăți potrivit de mărunte.

6.Mai lăsăm așa sa dea zama două clocote, după care, oprim focul.
7.Presarăm deasupra mărarul tocat și gata, zama de paparada cu găluște din malai este perfectă perfectă pentru a fi servită.
8.Opțional, cine dorește mai poate acri zama la servire cu iaurt.
Poftă bună vă doresc!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...