marți, 2 octombrie 2018

Placinta cu ananas si fructe tropicale Sun Food

Început perfect de toamnă cu transformări minunate.
Deja culorile naturii capătă o altă intensitate care surprinde mereu.
La fel și meniul meu zilnic:)
Am trecut de la mâncăruri rapide și salate de vară,la mâncăruri mai migăloase care să mă țină mai mult timp în  bucătărie, lângă cuptor, de dragul căldurii.
Miros ispititor a "suferit" bucătăria mea, deoarece "plăcinta cu ananas de la Sun Food și fructe tropicale, tot de la Sun Food " a monopolizat locul meu de joacă.
Atât de parfumat și atât de intens,  încât uşa bucătăriei se deschide întruna de către curioșii pe care i-a lovit pofta de dulce.
Așteptarea o fost cruntă, dar eu nu mă consider vinovată de nimic, de vină este acest desert apetisant.
Când am dat-o spre servire, după ședința foto, toți au răsuflat ușurați că în final... așteptarea a luat sfârșit.
Neapărat de încercat acest desert, aceasta ispită culinară deosebită!
Găsiți și voi conservele de ananas și fructe tropicale, plus alte bunătăți pe  site-ul www.sunfood.ro,,  sau pagina lor de facebook. 
Enjoy!

Ingrediente:
*Aluat:
-6 linguri de ulei
-6 linguri de zahăr
-1 ou
-1 gălbenuș ( albușul îl păstrăm pentru umplutură)
-4 linguri de lapte
-2 linguri pline de smântână
-1 praf de copt
-făină cât cuprinde
*Umplutura:
-1 conservă de ananas Sun Food
-1 conservă de fructe tropicale Sun food
-1 albuș de ou ( gălbenușul îl păstrăm pentru topping)
-1 albuș de ou ( cel de la aluat)
-150 gr. zahăr praf
 -1 linguriță esență de vanilie
*Topping:
-zahăr
-gălbenușul de la umplutură

Mod de preparare:
*Aluat;
1.Punem într-un castron oul întreg, gălbenușul, zahărul și le batem bine cu un tel.
2.Pe rând, punem uleiul și amestecăm ușor.
3.Adăugăm apoi laptele, smântâna și omogenizăm totul ușor.
4.Începem să adăugăm câte putină faină, praful de copt și amestecăm în continuare cu telul până compoziția începe să se îngroașe.
5.Renunțăm la tel și începem să frământăm cu mâna adăugând tot așa, pe rând, câte putină faină până începe să se formeze un aluat cu consistență mai moale.
6.Când aluatul devine nelipicios cu aspect neted, îl luăm și îl punem într-o folie alimentară, după care, îl dăm 30 de minute la rece.

*Între timp pregătim umplutura:
1.Desfacem conserva de ananas Sun Food și cea de fructe tropicale și le scurgem bine de zeamă.
2.Le punem într-un robot și le mărunțim.
3.După aceea, le stoarcem din nou de zeamă și le dăm deoparte.

4.Punem albușul pe care l-am menționat la umplutură și cel pe care l-am menționat la aluat într-un bol de mixer.
5.Începem să batem până albușurile se spumează bine.
6.Adăugăm pe rând zahărul și continuăm mixarea până acesta este topit și spuma devine lucioasă și țeapănă.
7.Oprim mixarea, adăugăm fructele mărunțite din conservele Sun Food și esența de vanilie.
8Omogenizăm totul ușor cu o spatulă și apoi punem castronul cu umplutură deoparte.

*Pregatim plăcinta;
*Nota:Puteți folosi ce tava vreti, eu am ales una rotunda.
1.Tapetăm fundul tăvii cu hârtie cerată.
2.Scoatem aluatul de la rece și îl împărțim în 4.
3.Întindem o foaie pe masa pudrată lejer cu făină.
4.Luăm foaia formata pe sucitor și o așezăm în tavă în așa fel încât să acopere și marginile.
5.Presăm bine totul ajutandu-ne de mâini și apoi tăiem surplusul de aluat cu un cuțit bine ascuțit.
6.Turnăm umplutura și o nivelăm foarte bine.

7.Mai întindem o foaie și tăiem din ea fâșii lungi și late cam de 1.5 cm.
8.Începem să împletim modele deasupra plăcintei.
9.Când am terminat de aranjat plăcinta cu modelul dorit, pensulăm suprafața cu gălbenușul de ou bătut ușor cu o lingură de sirop de fructe din conservele Sun Food.
10.Presarăm deasupra niște zahăr tos.
11.Dăm tava la cuptorul încins și o lăsăm cam 40 de minute la foc mediu, sau până plăcinta este aurie.
12.O scoatem și o pudrăm  (optional) cu zahăr praf.
13.Servim plăcinta rece, sau caldă, fiecare cum dorește, cum poftește.
Poftă bună vă doresc!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...