marți, 26 martie 2013

Branzoaice trandafiri

Dragalase,dragalase foc branzoaicele trandafir pe care le-am vazut la Lory(Bucatareasa vesela)
Mi-au placut tare mult ,asa ca, ...le-am facut!!!Au iesit super bune,sunt perfecte pentru desert,dar mai ales pentru pachetelul de scoala.Abia astept branza de la tara sa mai pun de-o tura...mmmm!
Spor si voua:-)si ...enjoy!!!

Ingrediente:
Aluat:
-500 gr. faina
-3 oua
-100 gr. zahar
-25 gr. drojdie
-1/2 lingurita sare
-50 ml. ulei
-250- 300 ml. lapte (in functie de tipul fainii)
-coaja de lamaie
-un ou pentru uns branzoaicele
Umplutura:
-600 gr. branza de vaca
-2 oua mari
-200 gr. zahar
-zahar vanilat bourbon
-coaja de lamaie
-sare
Mod de preparare:
Aluat:
1.Intr-un vas mai mare punem 100 gr.de faina,1 lingurita de zahar si drojdia dizolvata in putin lapte cald.Amestecam usor si facem o maia pe care o lasam la crescut cam 10-15 minute.
2.Dupa ce a crescut, adaugam si restul de faina,ouale batute cu restul de zahar si coaja de lamaie.
3.Framantam usor adaugand treptat cate putin lapte.La final punem uleiul si framantam pana obtinem un aluat elastic care se desprinde de peretii vasului.
4.Acoperim vasul cu un servet de bucatarie si il lasam la dospit la loc cald pentru 30 de minute sau pana isi dubleaza volumul.
Umplutura:
5.Intr-un castron punem branza ,zaharul,coaja de lamaie,zaharul vaniliat si sarea.Amestecam bine pana totul este omogen.Daca cumva amestecul ni se pare prea moale(din cauza branzei)mai putem adaugam 1-2 linguri de gris sau pesmet.
6.Aluatul dospit il impartim in bilute potrivit de mari,cam 12-14 bucati.
7.Le lasam sa stea sa se odihneasca si sa creasca cam 10 minute.


8.Pe masa pudrata lejer cu faina intindem fiecare biluta in forma de cerc.Facem taieturi de jur imprejur(ca in poza),punem in mijloc umplutura de branza,apoi adunam petalele taiate la mijloc si dam branzoicii forma de trandafir.


8.Asezam trandafirasii astfel formati intr-o tava tapetata si lasam sa stea la dospit cam 15 minute.
Nota:Cine doreste poate face si branzoicile traditionale,eu am facut cateva,ca tare mi-era dor de forma pe care mi-o facea bunica pe vremuri:-).
9.Dupa acest timp le ungem cu ou batut deasupra si le dam la cuptor la foc mediu pana sunt rumen aurii.

Servim branzocile calde sau reci ,pudrate ca zahar praf!
Pofta dulce va doresc!

15 comentarii:

  1. Sunt minunate!! Chiar am facut si eu zilele astea, dar in mod traditional, adika 'a la bunica' ;) Te pup

    RăspundețiȘtergere
  2. Răspunsuri
    1. Da ....sunt ispititoare rau:-)
      Te mai astept pe la mine!Cele bune;-)

      Ștergere
  3. Bine te-am gasit ! am dat cu mare bucurie peste blogul tau (sper ca putem sa ne tutuim?) si sunt tare incintata ce am vazut aici(desi am vazut 2 - 3 retete );
    Blogul este de exceptie / felicitarile mele sincere !prezentare,explicarea retetelor,continutul in cantitati,poze minunate,etc.etc.! voi veni cu drag din cind in cind pe aici daca ma primesti!
    Toate cele bune,cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  4. De cand am descoperit aceasta reteta placintele mele cu branza le fac numai asa si familia mea este super incantata. Eu in compozitie adaug si cateva stafide care le face sa fie mai suculente.
    Sunt apetisante si celelalte retete si cu siguranta ca voi incerca si altceva.
    Felicitari pentru prezentare si pentru retete. Multumesc, Gabriela

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc de reteta, au fost foarte bune!

    RăspundețiȘtergere
  6. imi spuneti va rog, drojdia este proaspata sau uscata? :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua si bine ai veni pe blogul meu!
      Pentru acesta reteta am folosit drojdie proaspata:)
      Scuze te rog pentru intarzierea raspunsului.
      Te mai astept cu mare drag pe la mine!

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...